به گزارش کلهرنیوز ، هوشنگ بازوند در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، با اشاره به بازسازی مناطق زلزله‌زده استان اظهار داشت: ۲۹ هزار واحد احداثی زلزله‌زده و ۶۶ هزار واحد تعمیراتی زلزله‌زده به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه ۳.۵ میلیون مترمربع در کمتر از ۱۵ ماه ساخته شده است و یک رکورد بی‌سابقه است، افزود: کل اعتبارات پرداخت شده در حوزه مسکن زلزله‌زدگان ۴,۳۷۵ میلیارد تومان بوده است و در مجموع ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بار مالی برای دولت به همراه داشته است.

استاندار کرمانشاه گفت: کل واحدهای تخریبی ۶۴۰۰ واحد پروانه تخریب شده بود اما امروز ۸۹۶۰ پروانه صادر شده که اضافه بر واحدهای پروانه‌دار بوده است.

وی تصریح کرد: کل اعتبارات استان در سال ۹۶ بالغ بر ۱۰۵۱ بوده و در سال گذشته این رقم به ۱, ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده که ۷۳۶ میلیارد تومان در سال ۹۶ و ۹۳۰ میلیارد تومان در سال ۹۷ تخصیص یافته است.

بازوند کاهش ۲.۵ درصدی نرخ بیکاری در سال گذشته را یکی از موفقیت‌های استان برشمرد و ادامه داد: در سال رونق تولید با حمایت از تولید ثروت امیدواریم نسبت به کاهش بیشتر بیکاری اقدام کنیم.

به گفته وی، در بحث شاخص‌های متوسط درآمد سرانه در سال ۹۱ متوسط درآمد سرانه استان ۶ میلیون تومان بوده و این رقم در سال ۹۷ به ۱۵ میلیون و ۵۰۰ رسیده است که رشد بسیار خوبی داشته است.

بازوند افزود: در بحث اشتغال روستایی با احتساب اشتغال مناطق زلزله‌زده ۱,۳۳۷ میلیارد تومان سهمیه ابلاغ شد که ۱,۰۰۳ میلیارد تومان تخصیص یافته که ۸۳ درصد آن پرداخت شده است و در رتبه اول قرار داریم.

وی بیان داشت: در بحث ساماندهی و تجهیز و پایش نوار مرزی هم اکنون لازم است عنایت لازم را داشته باشید.

استاندار کرمانشاه با اشاره به پروژه قطار شهری تصریح کرد: انتظار داریم اعتبار برآورد شده ۷۰۰ میلیارد تومان تخصیص یابد تا فاز اول آن‌را ظرف یک تا دو سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

وی خواستار تأمین اعتبار برای اجرای سامانه سردسیری شد و بازگشایی مرز خسروی را از مطالبات جدی مردم استان کرمانشاه از دولت عنوان کرد.

بازوند توجه ویژه به ایجاد شهرک صنعتی مشترک با عراق در قصرشیرین و مرزی شدن بازارچه‌های مرزی استان را مورد تاکید قرار داد.

وی تعیین تکلیف ۵۶ واحد تولیدی راکد در تملک بانک‌های استان را از ریاست جمهور طلب کرد.

استاندار کرمانشاه گفت: کرمانشاه به عنوان دهکده لجستیک غرب کشور تعیین شده که سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیارد تومان بخش خصوصی را به همراه دارد اما این امر نیازمند تأمین زیرساخت‌ها است.
بازوند همچنین خواستار تعیین تکلیف و توجه به پتروشیمی چهارم با استفاده از ظرفیت سازمانهای توسعه گرا شد.

وی اظهار داشت: در سال زراعی بیش از ۷۶۴ میلیمتر بارش در سطح استان گزارش شد که پاوه با یک هزار و ۴۴۰ میلیمتر بیشترین و سنقر با ۴۹۷ میلیمتر کمترین بارش را داشته است.

به گفته بازوند در حدود کمتر از ۳۰ ساعت ۱۶۳ میلیمتر بارش در سطح استان داشتیم که منجر به سیل و وارد شدن خسارات سنگین به استان شد اگرچه خسارات وارده به منازل افراد حقیقی حداقل بود اما در مجموع خسارت سنگینی وارد شد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مدیریت بحران از ابتدای وقوع سیل ۵۲ جلسه شورای هماهنگی تشکیل داده که بیش از ۶۰۰ مصوبه و همچنین اقدامات پیشگیرانه داشت، افزود: در این میان با جلسات تشکیل شده ۴۶۸ روستای در معرض سیل و بیش از ۵۷۰۰ واحد مسکونی درخیابان هایی که قبلاً رودخانه بوده و اینک تبدیل به منزل شده بود شناسایی شد.

وی با بیان اینکه برخی رودخانه‌ها در سرپل ذهاب، قصرشیرین، کوزران، اورامانات، روانسر، هرسین و بیستون طغیان کرد گفت: همچنین گاماسیاب با دبی ۱۷۰۰ مترمکعب بر ثانیه طغیان کرد و در مجموع شاهد آب گرفتگی کامل ۸۰ روستا بودیم که با کمک سپاه، ارتش، مرزبانی، هلال احمر، مردم، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها بسیاری از روستا تخلیه و خسارات کاهش یافت.

بازوند خاطرنشان کرد: در مجموع ۱,۵۶۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی، راه سازی، زیرسازی راه‌ها، ساختارهای شرکت‌های تاسیساتی وارد شد و دو هزار و ۱۸۵ واحد در ارزیابی بنیاد مسکن تخریب و ۱۰۶۷ واحد هم به صورت تعمیراتی شناسایی شده که جلسه ستاد بازسازی برای ساخت و ساز این واحدها در استان تشکیل شده که انتظار می‌رود در رابطه با ابلاغ اعتبار مربوطه دستور لازم صادر شود.

منبع: مهر

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :