به گزارش کلهرنیوز ، علیرضا گودرزی در خصوص تکریم ارباب رجوع در ادارات در قالب حقوق شهروندی و چگونگی اجرای آن در استان کرمانشاه و دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: حدود ۹۶ دستگاه اجرایی در استان کرمانشاه وجود دارد که این دستگاه‌ها در راستای برخورد با ارباب رجوع و تکریم آنها مورد ارزیابی و بازرسی قرار می‌گیرند.

وی حقوق شهروندی را بر چهار پایه یک کرامت آزادی برابری و برادری استوار دانست و اظهار داشت: مبنای حقوق شهروندی حفظ کرامت انسانی است.

دبیر ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان کرمانشاه، گفت: بحث امور شهروندی یک بحث مهم و جدی است و حقوق شهروندان هم تکالیفی را که برعهده شهروندان است، در بر می‌گیرد و هم وظایف دستگاه‌ها و ادارات خدمات رسان، که به نوعی که با خدمات عمومی در ارتباط هستند.

تمام ادارات کل و دستگاه‌های متناظر آنها در شهرستان‌ها مورد بازرسی قرار می‌گیرند

گودرزی با یادآوری اینکه ۹۶ دستگاه استان در راستای رعایت حقوق شهروندی ارزیابی می‌شوند، افزود: علاوه بر اینکه این دستگاه‌ها به صورت نامحسوس رصد می‌شوند، در مرداد ماه تمام دستگاه‌ها در سراسر استان چه ادارات کل و چه دستگاه‌های متناظر آنها در شهرستان‌ها مورد بازرسی قرار می‌گیرند و در هر آیتمی که ضعیف عمل کرده باشند به آنها تذکر داده می‌شود.

وی تاکید کرد: میز خدمت جزو الزامات است و اگر اداره‌ای فاقد این میز باشد آنها را ملزم به راه اندازی آن خواهیم کرد.

مردم کرمانشاه اهمیتی به تضییع حقوقشان توسط دستگاه‌های دولتی نمی‌دهند

دبیر ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان کرمانشاه در پاسخ به این سوال که آیا شکایت و انتقادی از سوی مردم از دستگاه‌های مختلف گزارش شده است، خاطرنشان کرد: مردم ما بسیار کم دنبال حق خود می‌روند و اگر احساس کنند حقشان در دستگاه دولتی ضایع شده به آن اهمیت نمی‌دهند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه ادامه داد: اگر مردم منشأ مشکلات خود را با مراجع ذیربط در میان بگذارند، آنها نیز مشکلات را شناسایی و به دنبال حل آن مشکلات خواهند بود.

مردم باید مشکلات دستگاه‌ها را به بالاترین شخص آن دستگاه اطلاع دهند

وی یادآور شد: مردم با دیدن مشکلات باید به بالاترین شخص در آن دستگاه مراجعه کنند و اگر نتیجه نگرفتن به دستگاه‌هایی که قانون تعبیه کرده از جمله دبیرخانه ستاد حقوق شهروندی مراجعه کنند.

گودرزی گفت: یکسری درخواست‌ها مردم دارند که به لحاظ قانونی مشکلاتی دارد، بنابراین نباید انتظار داشته باشیم که هر خواسته‌ای از دستگاه‌ها داشته باشیم باید به آن جامه عمل بپوشاند.

وی گفت: اگر شهروندی احساس می‌کند در نقاط اطراف شهر، دستگاهی حق آنها را رعایت نمی‌کند اطلاع رسانی کند و حتماً پیگیری خواهد شد.

برگزاری برنامه‌های فرهنگی متنوع در راستای ایجاد نشاط اجتماعی در استان کرمانشاه

دبیر ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان کرمانشاه یادآور شد: استان کرمانشاه یک استان ثروتمند به لحاظ فرهنگی و اجتماعی است و اگر به درستی از این فرهنگ غنی استفاده شود، در بحث نشاط اجتماعی بسیار مؤثر خواهد بود.

وی افزود: در سال ۹۷ در پارک‌ها با کمک شهرداری و دستگاه‌های فرهنگی در راستای ایجاد نشاط اجتماعی بسیاری از برنامه‌های فرهنگی را انجام دادیم که از جمله آنها می‌توان به کنسرت‌ها و کارناوال عروسک‌های غول پیکر در مناطق زلزله زده اشاره کرد.

برخورد قضائی با متکدیانی که تکدی گری شغلشان شده است

گودرزی یادآور شد: در این خصوص در پایان سال ۹۷ بیش از ۱۰۰۰ نفر را جمع آوری کرده‌ایم و آنها را به اردوگاه چشم سفید انتقال دادیم که پس از غربالگری آنها که نیاز به کمک داشتند، تحت پوشش قرار گرفتند و تعدادی هم که دیگری شغلشان شده و شهروندان را مورد آزار قرار می‌دهند، به مراجع قضائی تحویل داده می‌شوند.

منبع: مهر

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :