به گزارش کلهرنیوز ، مهرداد سالاری در نشست تشکیل اداره کل راه آهن کرمانشاه و توسعه راه‌آهن منطقه که در استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: خط ریلی کرمانشاه تا مرز خسروی تاکنون حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی زیرسازی تا اسلام‌آباد غرب دارد.

وی عنوان کرد: بخش عمده‌ای از ظرفیت خطوط ریلی استفاده از آن جهت حمل و نقل بار است اما از این ظرفیت در استان کرمانشاه استفاده مطلوبی نشده است.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه حمل و نقل ریلی را یک حمل و نقل ایمن دانست و گفت: بخشی از محصولات پتروشیمی و مازوت استان کرمانشاه توسط این خط جابجا می‌شود.

سالاری به مطالعات اولیه انجام شده جهت ایجاد بندر خشک در استان اشاره کرد و افزود: پس از مطالعات اولیه این مسئله به تشکیل دهکده لجستیک ارتقا پیدا کرد و اکنون زمینی به این منظور شناسایی شده است.

وی افزود: استان کرمانشاه با فاصله کمتر از ۳۰۰ کیلومتر چهار استان همسایه، مرکز ثقل این استان‌ها و مرکز غرب کشور محسوب می‌شود و می‌تواند در حمل و نقل بار به این استان‌ها سرعت چشمگیری داشته باشد.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه بیان کرد: اکنون فرودگاه و بیمارستان‌های این استان به استان‌های مجاور خدمات شایانی ارائه می‌کند و حتی قابلیت این را دارد که به استان‌های هم مرز کشور عراق نیز خدمات ارائه کند.

وی با بیان اینکه به دنبال توسعه خط ریلی حمل و نقل بار در استان هستیم گفت: نداشتن اداره کل راه‌آهن در استان کرمانشاه شیرینی پیوستن استان به خط ریلی را در کام ما تلخ کرده است.

سالاری افزود: تاکنون جلساتی در زمینه تشکیل اداره کل راه‌آهن استان کرمانشاه تشکیل شده است که به دلیل مشکلات و مسائلی که پیش آمد این مهم دچار تأخیر شده است.

تسنیم

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :