به گزارش کلهرنیوز  ، آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته ضمن دعوت همگان به تقوای الهی، رمضان را ماه رحمت الهی بیان کرد و اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه برکت و مغفرت بی حد الهی است و از آن جهت که از بین برنده گناهان است آن را رمضان نام نهادند.

وی با بیان اینکه هر چه انسان با معنویت انس پیدا کند بیشتر محبوب و هم سنخ ملائکه و مجردات عالم می‌شود، افزود: ماه مبارک رمضان یک کلاس و دوره کامل است و باید با تمام وجود روزها و دعاهای مخصوص آن بهره ببریم.

ماه رمضان فرصت خوبی برای عبادت و بندگی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ماه رمضان را فرصت خوبی برای عبادت و بندگی عنوان کرد و بیان داشت: ماه رمضان ماهی است که قرآن در آن نازل شده و عید بزرگی در آن است و امام سجاد (ع) ۲۰۰ بار به آن سلام کرده است یعنی ماه رمضان زمان است و درک دارد.

وی اشاره‌ای به ۲۴ اردیبهشت سالروز لغو امتیاز تنباکو به فتوای آیت الله میرزا حسن شیرازی اشاره کرد و یادآور شد: خرسندیم که یک روحانی با مرقوم کردن نصف خط توانست این امتیاز را لغو کند.

آیت الله علما به دیدار طلاب با رهبر انقلاب طی، روز گذشته اشاره کرد و افزود: روحانیت اصیل، امین و صادق هنوز مورد توجه هستند.

وی گفت: ۲۵ اردیبهشت سالروز، بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی است که زبان فارسی را زنده نگه داشت.

خطیب جمعه کرمانشاه با بیان اینکه ۲۵ اردیبهشت سالروز حمله هماهنگ امریکا و عراق به ترمینال نفتی خارک بود افزود: همچنین روز بین المللی خانواده است و باید از خانواده مراقبت کنیم چراکه هسته اصلی و مرکزی اجتماع است.

وی یادآور شد: همچنین ۲۵ اردیبهشت روز اعلام موجودیت رژیم اشغالگر قدس است که این روز یوم النکبه نام گذاری کردند.

آیت الله علما در ادامه به بیان سخنانی از امام راحل در خصوص مورد اعتماد نبودن آمریکا پرداخت و گفت: امام (ره) فرمود تا آخر عمر علیه دولت آمریکا مبارزه می‌کنیم و این سخنان رهبر فرزانه بر اساس تدبیر و تفکر بود.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید دارد و همواره می‌فرماید امام به حقیقت حکیمی فرزانه بود.

هرکس به آمریکا اعتماد کند ضربه می‌خورد

خطیب جمعه کرمانشاه خاطر نشان کرد: همانطور که امام خمینی فرمودند هرکس به آمریکا اعتماد کند ضربه می‌خورد که مصداق این سخن افرادی همانند قزافی، مبارک، صدام هستند که نوکران آمریکا بودند و توسط آمریکا هم خوار و ذلیل شدند و آنها را به کناری انداخت.

وی در ادامه عمل به قرآن را موجب پیشرفت کشور و جامعه دانست و گفت: یکی از نیازهای اساسی جامعه امروز توجه به مفاهیم قرآن و عمل به دستورات آن است.

آیت الله علما اظهار داشت: پیشرفت ملت ایران در عمل به قرآن است و همین امر سبب شده تا دشمنان اسلام هر روز نقشه‌ای شوم برای کشورمان بکشند چرا که ایران را در سایه قرآن صاحب قدرت می‌دانند.

عمل به قرآن راه غلبه بر مستکبران است

وی عنوان کرد: عمل به قرآن راه غلبه بر مستکبران است و به تعبیر مقام معظم رهبری باید با تکیه بر قرآن در برابر این مستکبران مقاوم باشیم.

خطیب جمعه کرمانشاه همچنین درگذشت جانباز شیمایی امیر سرتیپ جهان تیغ را تسلیت گفت و بیان داشت: این فرمانده بزرگوار یک بسیجی با صفا بود.

وی در پایان تاکید کرد: در ماه مبارک رمضان اطعام و اکرام فقرا و ایتام را فراموش نکنیم.

مرصاد

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :