به گزارش کلهرنیوز ، آیت الله مصطفی علما روز یکشنبه در جلسه شورای مشارکت های مردمی بهزیستی که با حضور استاندار در محل دفتر امام جمعه برگزار شد، با تاکید براینکه یکی از خصوصیات ماه رمضان خدمت رسانی بهتر به مردم است، گفت: باید خدمات گسترده بهزیستی به خوبی برای عموم مردم بیان شود، چرا که موجب حفظ حرمت شخص و دورشدن جامعه از آسیب می شود.
آیت الله علما افزود: اگر این خدمات و اهداف برای همه بازگو شود خیران بیشتری برای کمک رسانی اقدام می کنند و همانطور که در حادثه زلزله گفته ام یک سری کارها وجود دارد که دولت به تنهایی از عهده آن چه در شرایط تحریم و چه در شرایط غیرتحریم بر نمی آید که در این بین مشارکت مردم ضروری است.
وی افزود: مشارکت مردمی به آگاه سازی نیاز دارد، گاه ۲۴ هزار متر رقبه موقوفه یک واقف است و بهتر است وقف آنان به جامعه هدف بهزیستی هم هدایت شود.
امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: هنوز این خدمات به عموم مردم به خوبی معرفی نشده و به دلیل ناآگاهی کم تر حاضر هستند زکات فطریه خود را به بهزیستی پرداخت کنند، چراکه کمیته امداد برای آنان شناخته شده تر است و ستاد زکات باید به سمتی برود که زکات جمع آوری شده را بیشتر به سمت کمک به جامعه هدف بهزیستی متمایل کند چرا که حفظ و نگهداری بانوان و دختران فراری و کارتن خواب از اولویت ها است.
نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: گاه این امر آنقدر اهمیت می یابد که بر ساخت راه و جاده و دیگر امور مقدم می شود و تا زمانی قصه ای برای مردم جا نیفتد و خطرات آن برای جامعه گوشزد نشود نمی توان انتظار همراهی داشت.
آیت الله علما معتقد است، برخی از افراد جامعه هدف بهزیستی به خاطر مشکلات به این کار می افتند و پول های سرگردانی که خیران برای این کار دارند باید به این بخش سوق داده شود و در گام نخست باید افراد بی حاشیه متصدی این کار باشند که مورد اطمینان مردم هستند.

ایرنا

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :