به گزارش کلهرنیوز ، فاطمه رضوان‎مدنی در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی ارتباطات، با اشاره به اینکه سعادت و شقاوت یک جامعه و موفقیت و شکست آن جامعه ارتباط تنگاتنگی با اصحاب رسانه دارد، اظهار داشت: شفافیت، صرافت، صداقت و درستکاری خبرنگار در مطالبه‎گری‎های او از مسئولان، به دور از حب و بغض و مسائل سیاسی سبب پیشرفت یک جامعه خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه اصحاب رسانه باید معضلات موجود در جامعه را باقلم خود به نگارش در بیارند، بیان کرد: در تمام مسائل و مشکلاتی که یک جامعه دچار آن است، همچون بلایای طبیعی و معضلات اجتماعی رسانه نقش تاثیرگذاری را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه مشکلات و معضلات جامعه بر عهده یک اداره و یک ارگان خاصی نیست، عنوان کرد: با توجه به اینکه جامعه هدف بهزیستی بسیار گسترده است، این مجموعه به تنهایی قادر به حل مشکلات و آسیب‎های یک جامعه نیست و نیازمند کمک تمام ارگان‎ها و دستگاه‎های اجرایی استان است.

رضوان‎مدنی با بیان اینکه پنج مرکز مشاوره ژنتیک در استان کرمانشاه مشغول به فعالیت است، گفت: سال گذشته ۳ هزار و ۷۰ زوج از مرکز بهزیستی مشاوره ژنتیک دریافت کردند که از این تعداد ۲۱۷ مورد منجر به خواست آزمایش ژنتیک برای پیشگیری از بیماری‎های مادرزادی و ناهنجاری‌های جسمی کودکانی شده است.

وی از وجود یک مرکز نگهداری شیرخوارگان در استان کرمانشاه با نگهداری ۴۳ کودک شیرخوار در این مکان خبرداد وگفت: پنج مرکز خانه‎های کودکان و نوجوانان در استان مستقر است که ۶۷ کودک و نوجوان در آنجا نگهداری می‎شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه معلولان زیر ۱۴ سال در دو مرکز نگهداری می‎شوند، خاطرنشان کرد: ۳۰۰ مددجوی معلول بالای ۱۴ سال در پنج مرکز نگهداری آنها انجام می‎شود.

رضوان‎مدنی با بیان اینکه ۱۳ مرکز اورژانس اجتماعی در استان مشغول به فعالیت هستند، بیان کرد: در سال گذشته ۴۳هزار و ۵۳۳ نفر در این مرکز پذیرش شدند و به ۲۱۷ هزار و ۶۵۵ مورد خدمت ارائه شده است که مراکز اورژانس اجتماعی با شماره تماس ۱۲۳ برای موضوعاتی همچون همسر آزاری، اقدام به خودکشی و هر نوع آسیب اجتماعی دیگر با اعزام نیرو اقدام به پیشگیری می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به بانوان کرمانشاهی که هیچ پناهگاهی برای زندگی ندارند، اشاره کرد و گفت: دختران و بانوان بد سرپرست که به بهزیستی مراجعه می‎کنند در مراکز خانه امن با ظرفیت ۱۲۲ مددجو و خانه سلامت با ظرفیت ۱۰۹ مددجو مستقر می‎شوند.

وی به نگهداری ۱۱ هزار و ۷۷۹ نفر در ۲۹ مرکز درمانی و کاهش آسیب اعتیاد در استان اشاره کرد و گفت: ۶ هزار و ۲۸۱ نفر مددجو در ۲۲ مرکز ماده ۱۵ نگهداری می‎شوند.

رضوان‎مدنی با بیان اینکه شش سرپناه شبانه در استان مشغول به فعالیت هستند، بیان کرد: پنج مرکز مختص مردان و یک مرکز ویژه بانوان است و در این مراکز علاوه بر تامین جای خواب، خدماتی همچون یک وعده غذای گرم، استحمام، وعده صبحانه و لوازم بهداشتی ارائه می‎شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۲۶ مرکز مشاوره و مداخله طلاق در زیرمجموعه بهزیستی استان کرمانشاه مشغول به فعالیت هستند، عنوان کرد:  سال گذشته ۵هزار و ۶۰۵ پرونده به این مراکز ارسال شد که ۷۱۵ مورد آن سبب ایجاد سازش شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۴هزار و ۹۳۵ مورد وسایل توانبخشی میان معلولان کرمانشاهی توزیع شده است، بیان کرد: ۲۷ هزار و ۶۳۶ معلول تحت پوشش بهزیستی استان مستمری دریافت می‌کنند که به ۳ هزار و ۷۱۸ بیمار روانی مزمن نیز مستمری پرداخت می‎شود.

رضوان‎مدنی با بیان اینکه پویش بهزیستی با شعار همراه با بهزیستی در ماه مهمانی خدا در کرمانشاه برگزار می‎شود عنوان کرد: این نهاد در نظر دارد در ماه مبارک رمضان اقدامات ارزشمندی را با مشارکت و همکاری نیکوکاران برای خدمت به جامعه هدف تحت حمایت بهزیستی و نیازمندان جامعه انجام دهد و از تمامی ظرفیت‌های موجود به‌ویژه خیرین برای خدمت‌رسانی بهتر به نیازمندان استفاده خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه  تصریح کرد: نرم‎افزار سکه #۱۲۰*۶۶۵۵*، شماره‌حساب ۲۳۴۵۳۶۳۸۰۰ نزد بانک ملت یا شماره کارت ۵۸۹۴۳۷۰۰۰۰۲۲۲۸۲ برای سهولت در پرداخت‌های غیرحضوری و مشارکت در این پویش مردمی در نظر گرفته‌شده است.

تسنیم

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :