به گزارش کلهرنیوز ، آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به تقوای الهی اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه برکت و نعمت افضل همه ماه‌ها است که باید از آن به نحو احسن استفاده کرد.

وی افزود: تا آنجایی که می‌توانیم باید از نسیم‌های الهی همچون ماه مبارک رمضان و مهمانی خداوند متعال بهره برد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه فلسفه روزه برای تکریم نفس و آشنایی با ملکوت خدا است، عنوان کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی برای بندگی معبود است و خوشا به حال آنان که این ماه را درک و از آن بهره کافی می‌برند.

وی با اشاره به اینکه تقوا پناهگاه است گفت: اگر می‌خواهیم محفوظ بمانیم باید به تقوا چنگ بزنیم چرا که آن بهترین پناهگاه است و در دین ما بسیار به این مقوله تاکید شده است.

لزوم تقویت بنیه اقتصادی کشور

آیت الله علما با گرامیداشت ۲۷ اردیبهشت سالروز رحلت آیت الله بهجت عنوان کرد: آنچه در این مدت از این مرد بزرگ مشاهده کردیم بندگی و عبودیت خداوند متعال بود و هر کاری که انجام می‌داد برای خدا و رضای او بود و از جمله افرادی بود که ملکوت عالم را درک کرد.

وی با گرامیداشت ۱۵ ماه مبارک رمضان سالروز ولادت حضرت امام حسن (ع) و روز کمک به ضعفا و فقرا ادامه داد: از ویژگی‌های امام مجتبی (ع) دستگیری و کمک به فقرا و ضعفا بود.

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره فرمایشات رهبری در جمع کارگزاران نظام تصریح کرد: ایشان در این دیدار بر لزوم تقویت بنیه اقتصادی کشور تاکید کردند.

باید از ثروت کشور به درستی استفاده کرد / ‏‬ به هیاهو و تهدید دشمن نباید توجه کرد

وی عنوان کرد: کشور ما کشور ثروت مندی است و در مجموع نفت و گاز حرف اول را در دنیا می زنیم و از این ثروت باید به درستی استفاده شود.

آیت الله علما با اشاره به اقدامات اخیر امریکا علیه کشورمان بیان داشت: باید در مقابل دشمن مقاومت کرد همان گونه که ۴۰ سال مقاومت کردیم و دشمن از راهی برای فشار آوردن به ملت ما استفاده کرد و در همه زمینه‌ها با شکست مواجه شد.

وی تصریح کرد: اصلی ترین کار دشمن امروز هیاهو و تهدید است که باید به این موارد توجه نکرد و می‌خواهند با هیاهو ایران را تسلیم کنند ولی کور خواندند ملت ما پایدارتر و بیدارتر از قبل ایستادگی می‌کند.

امام جمعه کرمانشاه با بچگانه خواندن رفتار رئیس جمهور امریکا گفت: در زمانی که برجام در حال مذاکره بود اوباما ما را تحریم می‌کرد و این امر نشان می‌دهد اینها قابل اعتماد نیستند.

باید در جهت مقابله با مشکلات اقتصادی مدیریت و برنامه ریزی شود

وی با اشاره به سفارشات رهبری به دولت در زمینه مقابله با امریکا عنوان کرد: خیلی چیزها ارتباطی با تحریم ندارد و باید در جهت مقابله با مشکلات اقتصادی مدیریت و برنامه ریزی شود و این وظیفه دولت است.

آیت الله علما با اشاره به تاکید رهبری در زمینه اصلاح نظام بانکی افزود: مدیریت باید در کشور ما جهادی و انقلابی باشد و همه مسئولان باید به مشکلات مردم اشراف میدانی داشته باشند و در دل مردم باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر عدم انفعال در مقابل دشمن و به ویژه امریکا اظهار داشت:امریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و این را ثابت کرده است.

وی همچنین بر برخورد قاطع با قاچاقچیان و احتکار کنندگان تاکید و تصریح کرد: در کشوری با این همه ظرفیت احتکار و قاچاق معنایی ندارد.

آیت الله علما همچنین با بیان اینکه باید زیرساخت‌های رونق تولید را دولت فراهم کند و زمینه اشتغال جوانان را فراهم کند، بیان داشت: کرمانشاه ۹۰۰ هزار هکتار زمین دیم دارد باید زیرساخت‌ها فراهم شود و به دست جوانان داده شود تا شاهد ایجاد اشتغال در استان باشیم.

منبع:به نقل از مرصاد

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :