به گزارش کلهرنیوز ، به نقل از مرصاد-یادداشت سردبیر:

دومین شهرستان بزرگ استان کرمانشاه است که بعد از کلانشهر مرکز بیشترین جمعیت را در خود جای داده است و حدود یک ماه است بدون مدیر و سرپرست اداره می‌شود.

یک ماهی از کوچ فرماندار سابق اسلام‌آبادغرب به عمارت استانداری و تکیه بر صندلی معاونت مدیر ارشد استان می‌گذرد، اما ظاهرا هنوز فشارها و رایزنی‌ها برای انتخاب نماینده دولت در این شهرستان به جایی نرسیده است.

از آنجا که از ماه‌ها قبل‌ زمزمه‌های برکناری فرماندار اسلام‌آبادغرب با لابی نماینده مجلس این شهرستان شنیده می‌شد، بعد از برکناری وی انتظار می‌رفت موضوع انتخاب جانشینش هم سریعتر صورت گیرد، اما تاکنون این رایزنی‌ها به بن‌بست رسیده است.

حالا دیگر صدا مردم هم درآمده و امام جمعه این شهرستان هم از تریبون نماز جمعه از مسئولان استان می‌خواهد هرچه سریعتر تکلیف والی عمارت دولت در این شهرستان را روشن کنند.

اسلام‌آبادغرب بیکارترین شهرستان کشور است و تعلل در انتخاب مدیر ارشد این شهرستان هر روز خسارت‌های بیشتری را برای آن در پی خواهد داشت؛ به ویژه این روزها که آخرین ماه سال مالی است و حضور مدیریت ارشد برای جذب بودجه‌های معطل مانده بیشترین تاثیر را خواهد داشت.

هرچند انتخاب یک گزینه برای فرماندار این شهرستان به دلیل شرایط ویژه و حساس آن و البته فشار گروه‌های سیاسی مختلف تا حدودی مشکل است، اما باید در نظر گرفت راضی نگه داشتن تمام این گروه‌ها کاری نشدنی است.

این موضوع امسال حادتر هم شده است  و حساسیت انتخابات آخر سال و مهره‌چینی‌های انتخاباتی احزاب و گروه‌های مختلف برای حمایت از چهره‌های وابسته قدری این موضوع را پیچیده تر کرده است.

دوری از تنش‌های ایام انتخابات و جلب آرای مردمی در حوزه‌های انتخاباتی از عمده دلایل دخالت کاندیداها برای این مهره‌چینی انتخاباتی است تا افراد همسو را بر کار گمارده و شانس خود را برای تکیه بر صندلی سبز مجلس افزایش دهند.

حالا اسلام‌آباد غرب هم قربانی همین فشارها و چانه‌زنی‌های سیاسی شده است و نزدیک به یک ماه بدون فرماندار و سرپرست به صورت خودگردان اداره می‌شود!

جالب تر اینکه بخش مرکزی این شهرستان هم ظاهرا بیش از ۶ ماه است بدون بخشدار و تنها با سرپرستی معاون سیاسی فرمانداری اداره می‌شود که در نوع خودش جالب است.

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :