به گزارش کلهرنیوز ،  علی‌اکبر اختری در نشست خبری که ظهر امروز در دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: از این مبلغ تنها ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در قانون بودجه برای دانشگاه صنعتی استان در نظر گرفته شده است که انتظار می رود در این زمینه مسئولان مربوطه چاره‌اندیشی کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری در سال ۹۰ باید ۱۰ میلیارد تومان به دانشگاه صنعتی استان تعلق می‌گرفت اما تاکنون ۷۵۰ میلیون تومان از این اعتبار به دانشگاه تخصیص برای تکمیل و تجهیز پرداخت شده است.

اختری بیان کرد: دانشگاه صنعتی کرمانشاه دارای ۲۲۵۰ دانشجو در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در ۱۵ رشته مهندسی برق قدرت، برق مخابرات، فناوری اطلاعات، کامپیوتر سخت‌افزار، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، معماری سیستم و غیره است و برنامه‌ریزی شده رشته راه‌آهن، حفاظت فیزیکی به این دانشگاه آورده شود.

وی با اشاره به اینکه تا سال ۱۴۰۰ تعداد ۸ رشته‌ به این دانشگاه افزوده می‌شود، افزود: در حال حاضر تعداد هیئت علمی دانشگاه ۵۲ نفر است و نزدیک به ۲۵۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه با تأکید بر اینکه تا سال ۱۴۰۰ تعداد هیئت علمی دانشگاه صنعتی کرمانشاه باید به ۷۵ نفر و تعداد ۲۴۰۰ دانشجو برسد، بیان کرد: این دانشگاه از نظر مقالات علمی چاپ شده در جهان اسلام در موقعیت خوبی قرار دارد.

وی شروع فعالیت دانشگاه صنعتی کرمانشاه را از سال ۱۳۸۶ عنوان و اظهار کرد: این دانشگاه در زمینه کنفرانس‌ها و پژوهش‌های دانشجویی دارای موقعیت مناسبی در کشور است به طوری که دانشجویان با استفاده از امکانات آزمایشگاه موفق به اختراعات و ساخت اپلیکیشنهای متععدی در حوزه تشخیص بافتهای سرطانی و ناهنجاریهای بیماری استخوانی بسیاری شدند.

اختری با اشاره به اینکه مصوبه‌ای برای توانمندسازی دانشجویان در حوزه کارآفرینی با سازمان فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه منعقد شده است، گفت: با شرکتهای صنعتی در حال انعقاد قرارداد هستیم که برای حوزه های تخصصی خود از دانشجویان این دانشگاه جذب کنند و در سال ۹۶ طبق آماری که از سازمان تأمین اجتماعی گرفتیم بیش از ۴۶ درصد از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در حوزه‌های کارآفرینی مشغول به کار هستند.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه با بیان اینکه این دانشگاه در بومی‌سازی صنعت نقش بسیار اساسی دارد و تمام طرحهای پژوهشی را در راستای راه‌اندازی کلینیک صنعت به کار می‌گیریم، بیان کرد: در راستای فعالیتهای فرهنگی به زودی یک زمین ورزشی با حمایت صندوق رفاه دانشگاه احداث خواهد شد.

وی بیان کرد: در سنوات گذشته دانشگاه اعضایی از هیئت علمی را جذب می‌کرد که تعداد مقالات پژوهشی آنها زیاد باشد اما در شرایط کنونی اعضایی از هیئت علمی را جذب خواهیم کرد که برای دانشجویان اشتغالزایی ایجاد کنند.

اختری افزود: دانشگاه نسل سوم دانشگاه‌هایی هستند که جهت‌گیری آنها به سمت تحقق کارآفرینی است و دانشگاه نسل چهارم علاوه بر کارآفرینی بر نوآوری تأکید دارد و اکنون ما هنوز در مرحله حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم هستیم که البته خیلی با این مرحله فاصله داریم زیرا باید بیش از ۳۰ درصد هزینه‌های مالی دانشگاه برای راه‌اندازی کلینیکهای صنعتی سرمایه‌گذاری شود که ما اکنون در مرحله دو تا سه درصد سرمایه‌گذاری در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی از پایان نامه‌هایی که از سوی پارک علم و فناوری تجاری‌سازی آنها تأیید شود سه برابر تسهیلات دولتی حمایت خواهد کرد، افزود: در سال گذشته چند همایش ایده‌پردازی فناورانه در دانشگاه صنعتی در قالب ایده شو و استارت‌آپ با هدف ایجاد فرصتی مناسب برای افراد توانمند در ایده‌پردازی برای بیان ایده و انتقال آن به دیگران در محیطی دوستانه برگزار شد و امسال در یک برنامه‌ریزی سعی داریم این موضوع را توسعه بیشتری دهیم.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه با اشاره به هزینه‌های سرسام‌آور خوابگاه‌های خودگران دانشجویی برای دانشجویان این دانشگاه گفت: در استان برای همه دانشجویان خوابگاه دولتی نداریم و هزینه خوابگاه‌های خودگران برای دانشجویان بسیار زیاد است و خیلی از این افراد از عهده هزینه‌های شهریه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی برنمی‌آیند و امیدواریم تا در بخش خوابگاه‌سازی از ظرفیت خیرین استفاده کنیم.

تسنیم

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :