به گزارش کلهرنیوز ، مهرداد سالاری امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران پیشگیری از آتش‌سوزی‌های منابع طبیعی استان که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: مقصرین آتش‌‌سوزی به طور حتم باید مسئولیت و عواقب کار خود را بپذیرند و برای جبران آن اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه منابع طبیعی یک حق همگانی است و باید مورد مراقبت جدی قرار بگیرد عنوان کرد: مدیرکل مدیریت بحران استانداری باید آمار و ارقام عاملان آتش‌سوزی‌های سال‌های اخیر منابع طبیعی را احصا کند که چه تعداد از آنها مورد مجازات قرار گرفتند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه وقوع آتش‌سوزی در منابع طبیعی در جهان طبیعی است گفت: باید تمام اقدام‌های پیشگیرانه انجام شود که تعداد آن‌ها کاهش یابد یا در سریعترین زمان ممکن کنترل و اطفای حریق شود.

وی بر ساماندهی تمام ظرفیت‌ها، تجهیزات و امکانات برای اطفای حریق به موقع آتش‌سوزی‌ها توسط همه فرمانداران و اداره منابع طبیعی تأکید کرد و افزود: به طور قطع کمبود تجهیزات و امکانات اطفای حریق وجود دارد اما باید از تمام نیروها و تجهیزات موجود اعم از عشایر، اعضای شورای روستاها، دهیاری‌ها، بخشداری‌ها، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و سازمان‌های مردم نهاد برای اطفای حریق استفاده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه در صورت ساماندهی امکانات می‌توان از آتش‌سوزی پیشگیری کرد گفت: تقویت همیاران طبیعت یکی از عوامل مهم برای پیشگیری است و از همه ادارات مربوطه درخواست می‌شود برای پیشگیری از آتش‌سوزی تمام تلاش خود را انجام دهند زیرا در بحران‌ها در نهایت باید از منابع دولتی برای جبران خسارت استفاده کرد.

سالاری با اشاره به وقوع بحران‌های طبیعی همچون سیل، زلزله و آتش‌سوزی گفت: همه این بحران‌ها قبل از وقوع قابل پیش‌بینی بود اما اقدام پیشگیرانه‌ای انجام نشد و این سبب تحمیل خسارت جدی به مردم و دولت شد.

تسنیم

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :