به گزارش کلهرنیوز ، امید علی مرآتی ، در خصوص میزان سرقت‌های صورت گرفته طی امسال و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته، اظهار داشت: در فروردین سال ۹۷ حدود ۱۴۷۲ کیلوگرم سیم و کابل توسط سارقان به سرقت رفت که این آمار طی فروردین امسال به ۸۶۱۴ کیلوگرم رسیده که رشد رشدی بیش از ۵ برابر را نشان می‌دهد.

وی افزود: در مجموع در سال ۹۷ حدود ۳۰ هزار و ۵۵۶ کیلوگرم سیم و کابل به سرقت رفت که این عمل شرکت توزیع نیروی برق استان را بسیار متضرر کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان اینکه بر اساس روال هر ساله از ۱۵ خرداد افزایش پیک‌مصرف شروع می‌شود، بیان داشت: بیشترین ساعات پیک مصرف از ساعت ۱۳ تا ۱۶ و ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۲ و ۳۰ دقیقه شب است.

وی عنوان کرد: میزان مصرف از ابتدای امسال تا کنون ۵۱۸ مگاوات اعلام شده که در مقایسه با سال گذشته که ۴۴۴ مگاوات گزارش شده حدود ۱۷ درصد افزایش داشته است.

مرآتی خاطرنشان کرد: در این راستا بیشترین مصرف مربوط به تعرفه خانگی بوده و در فاصله زمانی ساعت ۱۳ تا ۱۶ ظهر و ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۲ و ۳۰ دقیقه شب رخ داده است.

وی افزود: امسال سهمیه پیک در نظر گرفته شده برای استان کرمانشاه ۷۱۸ مگاوات در مقابل ۷۲۷ مگاوات به وقوع پیوسته سال ۹۷ است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه استفاده و بکارگیری وسایل کم مصرف و دارای برچسب قابل قبول را یکی از راه‌های بهینه سازی مصرف انرژی دانست و گفت: همکاری صنایع و مشترکین کشاورزی و… در قالب طرح ذخیره عملیات و استفاده از دیزل ژنراتورها و همچنین فرهنگ سازی در راستای مصرف انرژی از طریق صدا و سیما، رادیو، مساجد و… می‌تواند در راستای کاهش مصرف انرژی بسیار مؤثر واقع شود.

وی تصریح کرد: اگر مشترکین ما که تعداد آنها به ۷۶۰ هزار مشترک می‌رسد بتوانند در مصرف برق به اندازه یک لامپ ۱۰۰ مگاواتی صرفه جویی کنند، حدود ۸۶۰ مگاوات کاهش مصرف را خواهیم داشت.

منبع:مرصاد

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :