به گزارش کلهرنیوز ، آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: مسیر جهاد، مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم یکی از تأکیدات امیرالمومنین علی (ع) است و از الگوی مقاومت و توحید این امام، حماسه‌های بزرگی همچون فتح خرمشهر در سوم خرداد شکل گرفته است.
وی به برخی از اولویت‌ها و بایدها و نبایدهای حکومت داری امیرالمومنین (ع) اشاره کرد و افزود: اشرافی گری بلای جان و آسیب رسان به دولت و ملت است چنانچه مقام معظم رهبری نیز همواره به مسئله وضعیت اقتصادی تاکید داشته و این مورد در بیانیه گام دوم انقلاب نیز دیده می‌شود.
وی افزود: مبنای دستورات قرآن، سخنان امیرالمومنین (ع)، ائمه اطهار (ع) و بزرگان بر حب و دوستی پایه گذاری شده است.
وی ادامه داد: پروردگار به پیامبرش دستور می‌دهد تا به همه اعلام کند که محبت اهل بیت (ع) را در دل داشته باشند، که این حب و دوستی نیازی فطری است، برهمین اساس همه عالم بر امیرالمومنین علی (ع) عشق می‌ورزند و موافق و مخالف محبت او را در دل دارند.
آیت الله علما با تاکید براینکه این امام بزرگوار در طول عمر پربرکت خود همواره با صداقت و اخلاص عمل کرد و بر دل‌ها حکومت کرد، ادامه داد: ایشان بر مدار حق بود و در مسیر صداقت و یگانگی عمل کرد، ایشان خود را در برابر خدا صاحب اختیار نمی‌دانست و تنها از حق دفاع کرد.
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: علی (ع) در دوران حکومت خود سازشکاری نداشت، با باطل برخورد می‌کرد و در طول حکومت کوتاهش شایسته سالاری، توانمندی، صلاحیت اخلاقی و ایمان را در نظر می‌گرفت و هیچگونه وابستگی جناحی و یا طایفه‌ای حتی با برادر خود هم نداشت.
به گفته وی، اخذ مالیات منصفانه توجه به توسعه کشاورزی و عدم حاتم بخشی از بیت المال از دیگر سیاست‌های حکومت داری امام علی (ع) بود.
امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه توجه به نیروی نظامی یکی از تأکیدات امام علی در طول دوران حکومت بود، افزود: نیروی نظامی امروزه در منطقه حرف نخست را می‌زند و یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری است.
وی از توسعه علمی به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های امیرالمومنین (ع) در دوران حکومتش یاد کرد و افزود: قیمت و ارزش هر کشور به علم، دانش و پژوهش آن است و به دلیل قدرت علم، موشک، ارتش، سپاه و بسیج است که آمریکا در برابر ایران جرأت نمی‌کند دست از پا خطا کند.
آیت الله علما، با اشاره به دیدار اخیر رهبری با شعرا و صاحبان قلم، اضافه کرد: شعر باید در خدمت منافع مردم، اسلام و انقلاب باشد.
وی افزود: در این دیدار مقام معظم رهبری در زمینه حفظ زبان فارسی ابراز نگرانی کردند و بر حفظ و پاسداشت لغات اصیل فارسی تاکید کردند.
وی به فرارسیدن شب‌های قدر اشاره کرد و گفت: این شب‌ها باید از پروردگار بخواهیم عمر ما را طولانی و با برکت قرار دهد و بهترین مقدرات را برای ما رقم زند.

ایرنا

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :