به گزارش کلهرنیوز  ، محسن دارابی عصر امروز یکشنبه در بیست و دومین جلسه ستاد تسهیل استان اظهار داشت: وزیر صمت برای تعیین تکلیف پروژه‌های شستا در کرمانشاه دستور اکید داده‌اند و اولین جلسه ستاد تسهیل کشور هم با حضور استاندار کرمانشاه و نمایندگان مجلس و مدیران شستا و سازمانهای مرتبط در پروژه‌های اسیدسیتریک، کاغذ غرب و کاغذ بیستون برگزار و این موضوع بررسی شد.

وی افزود: در خصوص کارخانه اسیدسیتریک مقرر شد که شستا بر اساس تقاضای بانک کشاورزی از ورود به تجدیدنظر اجتناب کند و طلب طلبکارهای شخصی را باید پرداخت کند و بانک کشاورزی هم تا دو سال آینده از این پروژه طلب قسط نکند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به اینکه تعرفه اسیدسیتریک از پنج به ۲۶ درصد رسیده لذا وزارت صنعت تعرفه ۲۶ درصد را کاهش ندهد و همچنین ارز صادراتی به آن تعلق گیرد تا بتواند کالاها را در یک حالت رقابتی به فروش برساند.

وی گفت: مقرر شد در یک دوره سه ماهه ۴۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش به این کارخانه تزریق شود و تا مرادماه وارد مدار شود.

دارابی بیان داشت: در مورد کاغذ بیستون تأمین هم مقرر شد مجموعه شستا حداکثر تا ۱۰ روز آینده بررسی مالی انجام دهد. این پروژه ۱۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید نیاز دارد که ۵۰ درصد شستا و بقیه را بانک صنعت و معدن تقبل کرده است.

وی افزود: این مجموعه با توجه به اینکه پیشرفت ۵۰ درصدی دارد، حداکثر تا ۱۵ تا ۱۸ ماه آتی می‌تواند به بهره برداری برسد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: در مورد کاغذ غرب هم ۱۳۸ میلیارد تومان بدهی دارد که دو پیشنهاد برای آن مطرح شده اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم البته پیگیر هستیم./مرصاد

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :