به گزارش کلهرنیوز ، جلیل بالایی اظهار کرد: از اوایل امسال مقرر شد جمع آوری کانکس خانوارهایی که کار بازسازی و یا تعمیر منازل آنها بر اساس تأیید بنیاد مسکن به اتمام رسیده، آغاز شود.

وی ادامه داد: اگرچه این کار تا حدودی پیش رفته، اما اکنون فرمانداران به عنوان رؤسای ستاد بحران در هر شهرستان موظف شدند با جدیت نسبت به جمع‌آوری کانکس‌ها از معابر شهری اقدام کنند تا مناطق زلزله زده هرچه زودتر چهره آرام خود را بازیابد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه در گذشته تمرکز اصلی بیشتر در دو شهرستان سرپل‌ذهاب و ثلاث باباجانی بود، تاکید کرد: هم اکنون جمع‌آوری کانکس‌ها در تمام شهرستان‌های غربی که کم و بیش کانکس‌هایی در آنها وجود دارد، انجام خواهد شد.

بالایی با بیان اینکه در مناطق شهری عمده کانکس‌هایی که باقی مانده مربوط به مستأجران و یا خانوارهایی است که قصد دارند منزل تخریب شده خود را به صورت چندطبقه بازسازی کنند، یادآور شد: به خانوارهایی که قصد چندطبقه سازی دارند پیشنهاد شده در طبقاتی که ساخته شده و یا پیلوت ساختمان مستقر شوند.

وی عنوان کرد: به هیچ خانواری که منزل آنها بازسازی نشده فشاری وارد نخواهد شد و حتی اگر خانوارها نیازی غیر از نیاز تجاری و خدماتی به کانکس داشته باشند می‌توانند کانکس را در محدوده منزل مسکونی خود مستقر کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه درباره جمع‌آوری کانکس مناطق روستایی نیز اظهار کرد: در روستاها تقریباً ۱۰۰ درصد کار بازسازی انجام شده و کانکس‌های روستاها نیز با هماهنگی دهیاری و شورای روستا جمع خواهد شد.

بالایی اضافه کرد: مردم روستاها هم می‌توانند در صورت نیاز کانکس را در محیط شخصی خانه خود مستقر کنند، اما کانکس‌ها باید از معابر عمومی روستاها نیز جمع شود.

وی هدف از این برنامه را برگردان آرامش به مناطق زلزله زده اعلام و پیش‌بینی کرد حدود ۶۵۰۰ کانکس در مناطق زلزله زده استان باقی مانده باشد.

بالایی با بیان اینکه بر اساس اعلام بنیاد مسکن کار بازسازی مناطق زلزله زده استان تا پایان سال ۹۸ به اتمام خواهد رسید، گفت: بر این اساس نهایت زمانی که مردم می‌توانند در این کانکس‌ها بمانند، تا پایان سال است.

منبع: ایسنا

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :