به گزارش کلهرنیوز ، امید علی مرآتی در گفتگو با  مرصاد ، از پیشنهاد این شرکت برای تغییر ساعت کار ادارات به منظور بهینه سازی مصرف، در شبکه توزیع برق استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: بر این اساس پیشنهاد کردیم که ادارات استان یک ساعت زودتر کار خود را آغاز و یک ساعت زودتر به پایان برسانند و موافقت ضمنی این موضوع گرفته شده است.

وی افزود: بر اساس مذاکره‌ای که با استاندار صورت گرفت قرار بر این خواهد بود که طبق دستور استاندار از ۱۵ خرداد امسال الی اول شهریور امسال این موضوع اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه تصریح کرد: پس از ارسال نامه استانداری به ادارات استان از تاریخ مذکور آغاز کار ادارات یک ساعت زودتر و پایان کار آنها نیز یک ساعت زودتر خواهد بود.

وی پیک مصرف استان سال گذشته طی ۱۵ خرداد الی اول شهریور را ۷۲۲ مگاوات اعلام کرد و گفت: اگر امسال مردم با همکاری کنند، امیدواریم شاهد کاهش این رقم باشیم.

مرآتی با بیان اینکه طی چند روز اخیر مصرف ما در استان ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: توصیه مان به هم استانی‌های کرمانشاهی این است که در شهرکرمانشاه و سایر شهرستان‌هایی که گرمسیر نیستند، از کولر آبی استفاده کنند و در صورت استفاده از کولرهای گازی نیز حتماً درجه آنها را بالاتر از ۲۴ درجه قرار دهند.

وی تاکید کرد: اگر درجه کولر گازی اداره‌ای کمتر از ۲۴ درجه باشد براساس دستوری که از وزارت نیرو داریم بار اول تذکر می‌دهیم و در وهله‌های بعدی مجبوریم برق آن اداره را قطع کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: برای امسال هنوز بررسی نشده اما سال گذشته با این تغییر ساعت ۲۲ مگاوات کاهش مصرف داشتیم.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه ۷۵۰ هزار مشترک برق دارد که می‌تواند نقش مهمی در مدیریت مصرف برق داشته باشند، عنوان کرد: اگر هر مشترک ما یک لامپ ۱۰۰ وات خاموش کند ما می‌توانیم صاحب یک نیروگاه ۷۶ مگاواتی شویم.

مرآتی از هم استانی‌های کرمانشاهی در نقاط زلزله زده درخواست کرد که با توجه به اینکه گرما در این مناطق آغاز شده است، نسبت به مدیریت مصرف در اماکن زندگی خود اقدام کنند تا شاهد وقوع خاموشی در این مناطق نباشیم.

وی تاکید و خاطرنشان کرد: مردم حتماً مدیریت مصرف را در زمان پیک مصرف که ساعت ۱۹ تا ۲۳ شب است، داشته باشند و اماکنی که نیاز نیست از کولر گازی استفاده نکنند و اگر استفاده می‌کنند دمای آن را بالای ۲۴ درجه قرار دهند.

این مسئول تصریح کرد: پیک استان پیک شب بوده و این در حالی است که در کشور پیک روز است و از ساعت ۱۱ تا ۳ بعد از ظهر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه تاکید کرد: ما در واقع با مدیریت مصرف در زمان پیک، به پیک کشوری کمک می‌کنیم چرا که اگر پیک کشوری بالا رود ممکن است نیروگاه‌ها جوابگو نبوده و از مدار خارج شوند.

وی افزود: توصیه می‌شود برای مدیریت مصرف در زمان پیک مردم استان کرمانشاه استفاده از وسایل پر مصرف چون اتو، لباسشویی و… را به ساعت ۱۱ شب به بعد که تعرفه مصرفی نیز یک چهارم است، موکول کنند.

 

 

کلیدواژه ها : ,,

این خبر را به اشتراک بگذارید :