به گزارش کلهرنیوز ، سیدافشین صفوی در گفتگو با مرصاد ، خرید ملخ توسط جهاد کشاورزی را که مدتی است در شبکه‌های مجازی شایع شده است، تکذیب کرد و اظهار داشت: چنین موردی در استان کرمانشاه صحت ندارد.

وی افزود: مخ‌های استان کرمانشاه نیز ملخ‌های شکم بادامی، بومی است که ربطی به ملخ‌های صحرایی و دریایی که در برخی کشورها مصرف می‌کنند، ندارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تاکید کرد: در استان چنین ملخ‌هایی وجود ندارد و دولت نیز هیچ برنامه‌ای برای خرید ملخ در استان کرمانشاه نداشته، ندارد و نخواهد هم داشت.

وی تصریح کرد: بعید می دانم چنین برنامه‌ای در کشور وجود داشته باشد اما در استان کرمانشاه به هیچ وجه این اتفاق نیفتاده است.

صفوی به مبارزه با ملخ‌های بومی در استان نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون در ۹۴۰ هکتار از اراضی استان مبارزه با ملخ‌های بومی انجام شده که عمده آن در شهرستان‌های پاوه و بخش‌هایی از جوانرود و ثلاث باباجانی واقع شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: مبارزه با ملخ‌های بومی هر ساله با شروع فصل گرما صورت می‌گیرد و سم و سبوس به اندازه کافی برای این اقدام تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد: ۲۶ تن سبوس و سم کافی برای مبارزه با این ملخ‌های بومی تهیه و تدارک دیده شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در خصوص برنامه زمانی برای مبارزه با ملخ‌های بومی در مناطق فوق نیز گفت: این مبارزات از نیمه اردیبهشت آغاز شده و کماکان هم ادامه دارد.

 

 

کلیدواژه ها : ,,

این خبر را به اشتراک بگذارید :