به گزارش کلهرنیوز ، جلیل بالایی در گفتگو با  خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد ،  گفت: عامل ۹۰ درصد آتش سوزی های اخیر انسانی و به خاطر سوزاندن پس چر اراضی کشاورزان برای کشت مجدد بوده است.

وی با اعلام آمادگی شوراهای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ها، از جدیت و حضور میدانی فرمانداران تشکر کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه افزود: آتش سوزی یکی از بناهای انسان‌ساز می باشد که هر لحظه مدیریت و اطفاء آن سخت تر می شود.

بالایی بیان داشت: به همین خاطر محور را رسانه مردم و امکانات محلی قرار داده ایم ماشین آتش نشان از شهرهای سردسیر به مناطق گرمسیر اعزام شده است و همچنین بیش از ۱۰۰ دستگاه دمنده توسط دستگاه های ذیربط خریداری شده است.

وی به رویکرد جدی دستگاه ها در طرح دعوا و تعقیب قضایی عاملین آتش سوزی به عنوان خسارت زنندگان به سرمایه های ملی اشاره کرد و گفت: در این راستا دستگاه قضا نیز در برخورد قاطع و قانونی همکاری جدی دارد.

بالایی بهترین روش اطفاء حریق در منابع ملی و اراضی کشاورزی را ایجاد حمل تنسیق با تراکتور یا گریدر دانست و افزود: امیدواریم با همکاری کشاورزان، طبیعت گردان و رانندگان به ویژه در روز های تعطیل شاهد کاهش روند آتش سوزی ها باشیم.

وی با اشاره به وصف مجرمانه آتش سوزی هم به عنوان تخریب منابع ملی و هم آلوده کننده محیط زیست خاطر نشان کرد: در هر استانی که اقتصاد خانوارها متکی به کشاورزی و دامداری باشد این رفتارها غیر قابل بخشش است.

بالایی به نقش بسیج، دهیاران، شوراهای اسلامی، داوطلبین هلال احمر و نیروهای مردمی و سازمان های مردم نهاد در پیشگیری و مقابله با آتش اشاره و از ائمه جمعه و جماعات – درخواست کرد که از پایگاه ارزشمند خود برای آگاهی بخشی و افزایش مشارکت مردم در حفظ منابع ملی مشارکت کنند.

وی از دستور همکاری فرماندهان ارشد نظامی ارتش، سپاه و نیروی انتظامی به نیروهای تحت امر برای مقابله و مشارکت در اطفای حریق خبر داد و گفت: انسجام مدیریت و مشارکت مردم و مدیران پابه کار عامل مهمی در پیشگیری و کاهش مخاطرات ناشی از حوادث است و همدلی ایجاد شده در مدیریت بحران سرمایه ارزشمندی برای استان خواهد بود.

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :