به گزارش کلهرنیوز ، امروز باحضور کارگروه زیرمجموعه شورای مسکن شهرستان جلسه ساماندهی اجاره بهای مسکن در اسلام آبادغرب در محل فرمانداری این شهر برگزار شد.

سیدسجاد ملایری دادستان شهرستان در این جلسه اظهار کرد: در قانون اساسی یکی از وظایف حکومت اسلامی تأمین مسکن برای مردم و به ویژه قشر محروم است لذا برای حل این مشکل نیاز به هماهنگی قوا هست، قانون ساماندهی مسکن یکی از قوانین خوب است که نمایندگان مجلس باید این را پیگیری نمایند.

وی با بیان اینکه؛ متاسفانه بازارمسکن اسلام آبادغرب در دست دلالان است، افزود:   در حال حاضر قیمت های خرید، فروش و اجاره بهای املاک واقعی نیست، یک سوم حقوق قشر کارگر و حقوق بگیران برای اجاره بهای مسکن هزینه می شود که این افزایش بی رویه قیمت مسکن منجر به فساد سازمان یافته در بحث املاک می شود که پیش از این با چنین مواردی برخورد شده و از این به بعد نیز برخورد شدیدتری از سوی دادستانی شهرستان بامتخلفان صورت خواهد گرفت.

سیروس عبدی معاون سیاسی اجتماعی فرماندای اسلام آبادغرب در این جلسه عنوان کرد: ماه های تیر و مرداد ماه در اسلام آبادغرب اوج فصل نقل و انتقالات است و لازم است از قشر مستأجر و کم درآمد جامعه حمایت بشود.

وی با بیان دغدغه های استاندار کرمانشاه و امام جمعه شهرستان افزود: بازار بطور کلی شرایط خاص خود را دارد و تابع عرضه و تقاضاست اما باید نظارت بیشتری صورت گیرد و دست دلالانی که بازار را در دست گرفته و با قیمت دلخواه عرضه می کنند کوتاه شود.

گفتنی ست؛ مهندس حمیدی تبار شهردار اسلام آبادغرب، آذر ارفع نژاد معاون هماهنگي امور عمراني فرمانداري شهرستان، مهندس ناظری زاده رئیس اداره راه و شهرسازی اسلام آبادغرب، چراغی رئیس صنف مشاورین املاک و لوازم ساختمانی شهرستان نیز در این جلسه نکته نظرات خود را بیان کردند.

به گزارش خبرنگار اسلام آبادخبر، در جلسه ساماندهی اجاره بهای مسکن در اسلام آبادغرب باحضور کارگروه زیرمجموعه شورای مسکن شهرستان مصوب گردید؛ بنگاه های غیر مجاز و فاقد جواز کسب تعطیل و پلمب شوند، ثبت کد رهگیری مشاورین املاک رصد و نظارت بیشتری صورت می گیرد، همچنین ارزش گذاری قیمت اجاره بهای منطقه ای بر اساس تقسیم شهر به ۲۰ منطقه و اعلام و ابلاغ به مشاورین املاک اسلام آبادغرب.

شایان ذکر است در این جلسه از سوی دادستان شهرستان و معاون سیاسی فرمانداری اسلام آبادغرب، تذکرات و انتقاداتی در خصوص تأخیر در تحویل واحدهای مسکن مهر و راه دسترسی مسکن مهر به پیمانکاران و مسئولین مربوطه مطرح گردید.

/اسلام آبادخبر

این خبر را به اشتراک بگذارید :