به گزارش کلهرنیوز به نقل از اسلام آبادخبر ، پیش از ظهر امروز مانور سنجش آمادگی نیروهای امدادی در اسلام آبادغرب برگزار شد.

  این مانور بدون هماهنگی قبلی با دستگاه‌ های امدادی و خدمات رسان با حضور مدیران این دستگاه ها و معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان و اصحاب رسانه شهرستان اجرا شد.

در این مانور، با حادثه فرضی برخورد دو دستگاه خودروی سواری در کیلومتر ۷ جاده فرودگاه اسلام آبادغرب جهت نجات ۴ سرنشین خوردروهای سواری به نیروهای امدادی اطلاع داده شد؛ که آتش نشانی به عنوان نخستین نیروی امدادی، پس از ۷ دقیقه در محل حادثه حاضر شد و پس از آن فوریت های پزشکی، هلال احمر و پلیس ۱۱۰در بازه زمانی۷ تا ۹ دقیقه در محل حادثه حضور یافتند.

سیروس عبدی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان هدف از برگزاری این مانور را تقویت نقاط قوت و شناسایی نقاط ضعف دستگاه های امدادی و اجرایی شهرستان در موقع بروز حوادث بیان کرد.

وی با تقدیر از حضور به موقع نیروهای امدادی، عنوان کرد:  دستگاه های امدادرسان با انجام مداوم آموزش های بدنی و آکادمیک باید آمادگی خود را حفظ نمایند تا هر زمانی نیاز به حضور ایشان باشد در بحران ها و حوادث در زمان طلایی در سر صحنه حضور پیدا کنند.

مهندس حمیدی تبار شهردار اسلام آبادغرب درخصوص مدت زمان ۷ دقیقه ای حضور آتش نشانان اظهار کرد: زمان حضور آتش نشانی خیلی عالی بود و با اقدامات انجام شده قدرت مانور آتش نشانی اسلام آبادغرب افزایش یافته است.

وی با اعلام رضایت از کارکنان آتش نشانی افزود: این زمان با توجه به مسافت ۷ کیلومتری و احتساب وزن و سرعت کامیون آتش نشانی و ترافیک شهر در این ساعت از روز خیلی خوب است.

شهردار اسلام آبادغرب گفت: آتش نشانی در حال حاضر مجهز به ۴ دستگاه کامیون حمل آب و تجهیزات کامل آتش نشانی می باشد که در شرایط اضطراری از آن استفاده نماید، یکی از خوروها تندرو (از نوع ایسوزو) می باشد تا در حوادث فوری از نظیر تصادفات و گاز گرفتگی چاه و …. از آن استفاده می شود.

تصاویر تکمیلی:

این خبر را به اشتراک بگذارید :