به گزارش کلهرنیوز  ، هوشنگ بازوند ظهر امروز پنج شنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: آسیب شناسی زلزله سال ۹۶ و پرداختن به نواقص و ایرادات های ساختمانی در مقابل زلزله کار بسیار خوبی بود و مدیران باید این موضوع را به صورت جدی پیگیری کند.

وی گفت: ما مالیات می‌گیریم و از بیت المال نیز برای انجام کارهای عمرانی هزینه می‌کنیم بنابراین باید به نحوی ساخت و سازها را انجام دهیم که به راحتی در مقابل زلزله تخریب نشوند.

استاندار کرمانشاه افزود: در بحث مسکن مهر به عنوان مدیر بحران نهایت سعی خود را به کار گرفتم تا نگرانی افرادی را که در مسکن مهرها زندگی می‌کنند برطرف کنیم.

وی ادامه داد: بنابراین تاکید کردیم مقاوم سازی صورت بگیرد تا مردم نگران نباشند که در مسکن مهر زندگی می‌کنند.

بازوند خاطرنشان کرد توجه نکردن به موارد ایمنی در ساخت و سازها یک نوع خیانت است دستگاه‌ها باید نسبت به این امر حساس باشند و اگر مدیری خودش در این خصوص تخصصی ندارد حتماً از کارشناسان نهایت استفاده را داشته باشد.

وی همچنین تاکید کرد: دادستان کرمانشاه هرچه سریع‌تر پاسخ مقصرین مسکن مهر و بیمارستان‌هایی که در زلزله سال ۹۸ تخریب شدند را اعلام کند.

استاندار کرمانشاه در ادامه از میربانی استان کرمانشاه برای رویداد بین المللی اکوتوریسم در سال ۲۰۲۰ خبر داد و گفت: با پیگیری‌های فراوان در سطوح مختلف تصمیم‌گیری کشور نتیجه داد و میزبانی رویداد بین‌المللی اکوتوریسم و گردشگری روستایی در سال ۲۰۲۰ میلادی به استان کرمانشاه رسید.

وی بیان داشت: گردشگری نقطه شروع خوبی برای توسعه و رونق صنعت گردشگری استان محسوب خواهد شد.

بازوند خاطر نشان کرد: در این راستا مدیران در سال ۹۸ پروژه‌هایی را تعریف کنند که رویکردشان در جهت رفع موانع توسعه صنعت گردشگری باشد و به نحوی صورت بگیرد که حل و فصل مشکلات گردشگری در اولویت قرار بگیرد.

وی افزود: کسب این میزبانی در واقع فرصت‌سازی برای توسعه استان بر اساس ظرفیت‌های موجود است و مصداق بارز سیاست اقتصاد مقاومتی و رونق تولید مورد نظر رهبر معظم انقلاب است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به آیین نامه جدید شورای برنامه ریزی استان اشاره کرد و بیان داشت: هر سال این آیین نامه دستخوش یکسری تحولات قرار می‌گیرد و کماکان این روند ادامه دارد و می‌توان گفت شورای برنامه‌ریزی مصوبه دولت است و هرکدام از مدیران در این خصوص اعتراض دارند باید به وزیر مربوطه اعلام کنند.

بازوند خاطرنشان کرد: بنده معتقدم این آیین نامه با وضعیت کنونی نه تنها بروکراسی را کم نمی‌کند بلکه ساختار بروکراسی را نیز اضافه می‌کند.

مرصاد

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :