امام جمعه موقت تهران و فرمانده سپاه تهران از مناطق زلزله زده سرپل ذهاب بازدید کردند.

به گزارش کلهرنیوز  ، حجت الاسلام ابوترابی امام جمعه موقت تهران و سردار یزدی فرمانده سپاه تهران به همراه جمعی دیگر از فرماندهان سپاه پاسداران از مناطق زلزله زده سرپل ذهاب بازدید کردند.

سردار بهمن ریحانی امروز یکشنبه در حاشیه بازدید از روستای زلزله زده کوئیک، با اشاره به خدمات قرارگاه خاتم الانبیا در ایجاد و تحویل کانکس به زلزله زدگان استان کرمانشاه گفت: این ۱۲۰۰ کانکسی که قرار گاه خاتم الانبیا مستقر کرد، جدای از حدود ۴۶۰۰ کانکسی است که سپاه های استانی از خیرین گرفتند و مستقر کردند.

وی افزود: قرارگاه خاتم الانبیا طبق قولی که به حضرت آقا داده بود کانکس ها را پیش از موعد تحویل داد.

سردار ریحانی از آماده سازی کف و فندانسیون محل های تعیین شده برای استقرار کانکس ها توسط گروه های جهادی خبر داد.

وی گفت: پیش از این تفاوت سلیقه های فکری و سیاسی در این منطقه خیلی زیاد بود، اما با شروع کار سپاه در این منطقه نزدیک شدن این تفکرات به انقلاب، ولایت و اسلام در گرو این کارهای عمرانی به هم گره خورد و بهره ای که نظام باید از این کار در مباحثی چون نزدیک شدن تفکرات به انقلاب، به نظام و… می برد، صورت گرفت.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: این کار، کار بزرگی و حتی مهمتر ازعمران و ساخت و ساز برای مردم بود که انجام گرفت.

تحویل ۲۷ واحد مسکونی به زلزله زدگان کرمانشاهی در روز ۲۷ رجب
حجت الاسلام ابوترابی، امام جمعه موقت تهران و سردار یزدی فرمانده سپاه تهران به همراه جمعی دیگر از فرماندهان سپاه پاسداران امروز یکشنبه از مناطق زلزله زده سرپل ذهاب از جمله روستای کوئیک سرپلذهاب بازدید کردند.

سردار حسین اسدالهی در جریان این بازدید با اشاره به سابقه این شهرستان در دوران دفاع مقدس گفت: از همان روزهای اول زلزله تعدادی از گروه های جهادی و سایر گروه ها که برخی از آنها از مدافعان حرم بودند در این مناطق حضور یافته و اردوگاهی را نیز در این نقاط برپا کردند.

وی برپایی اردوگاه فوق را از موهبات زلزله دانست و گفت: برکات آن را پس از ۴ ماه هنوز بچه هایی که اینجا هستند، می بینند.

این مسئول با اشاره به کمک های مردمی به زلزله زدگان، برپایی این اردوگاه را در این منطقه نوعی متفاوت از کمک و به ویژه کمک‌های معنوی دانست.

فرمانده تیپ ۲۷ محمد رسول الله اشاره ای به اسکان موقت زلزله زدگان توسط سپاه اشاره ای داشت و از تلاش نیروهای سپاه های استانی و… و. برای اسکان هر چه سریعتر آنها و عمل به فرمان حضرت آقا در این زمینه خبر داد.

وی امنیت ایران اسلامی را نتیجه مرزداری این زلزله زدگان دانست و گفت: ما با این کمک ها در واقع دینمان را به مردم این مناطق ادا می کنیم.

سردار اسدالهی گفت: هم اکنون حدود ۳۰ خانه احداث شده برای زلزله زدگان تحویل داده شده و در آستانه تحویل است و حدود ۵۰ خانه دیگر نیز در دست احداث بوده و از پیشرفت بالای ۵۰ درصدی برخوردارند.

وی از حضور جهادگران طی تعطیلات نوروز در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: همین ایام تعطیلات کار زیادی انجام شده است.

این مسئول بر اعتماد به جوانان در تمام عرصه ها تاکید کرد و گفت: امکان ندارد به این جوانان اعتماد شود و خروجی آن عزت و سربلندی نباشد و آنها در هر عرصه ای باشند، موفق و پیروز خواهند بود.

وی از آماده سازی تعداد دیگری از واحدهای احداثی برای زلزله زدگان تا روز ۲۷ رجب خبر داد و گفت: در روز ۲۷ رجب ۲۷ خانه با حضور ۲۷ خانواده شهید مدافع حرم تحویل ۲۷ خانوار از مردم زلزله زده خواهد شد.

احداث ۴۰ واحد مسکن زلزله زدگان سرپلذهاب توسط سپاه تهران بزرگ
محمدحسن ابوترابی فرد امروز یکشنبه در حاشیه بازدید از روستای زلزله زده کوئیک شهرستان سرپلذهاب استان کرمانشاه با اشاره بازدید از این روستاها که توسط سپاه تهران بزرگ در حال بازسازی است، گفت: سپاه در راستای خدمات دهی به زلزله زدگان برنامه ای برای تقسیم کار تدوین کرد و در این تقسیم کار حدود ۲۲ روستا به سپاه تهران بزرگ سپرده شد تا در خدمت مردم عزیز این مناطق انجام وظیفه کند.

وی افزود: سپاه تهران بزرگ در کنار سایر مسئولان و نیروهای سپاه پس از امداد و نجات اولیه، اقدام به کمک روحی به زلزله زدگان کردند و در قدم دوم اسکان موقت زلزله زدگان را در دستور کار قرار دادند و سپاه تامین حدود ۱۰۰۰ کانکس را عهده دار شد.

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قدم های بلندی در حد توان نیروهای سپاه برداشته شد و خدمات خوبی به این زلزله زدگان ارائه و تقریبا مشکل اسکان وقت خانواده های محترم این ۲۲ روستا رفع شد و از اسکان موقت بهره مند شدند.

وی از تامین مواد اولیه، ارزاق مورد نیاز و … این ۲۲ روستا توسط سپاه تهران بزرگ خبر داد و گفت: پس از این اقدامات بحث اشتغال مورد توجه قرار گرفت و کانکس هایی در نظر گرفته شد که برخی از خانواده ها بتوانند کالاهایی را تولید کنند. و همچنین برای اینکه انگیزه ای برای فعالیت آنها ایجاد شود، تحت آموزش قرار گرفتند.

ابوترابی فرد گفت: امروز یکی از اهداف جدی که توسط سپاه دنبال می شود، بحث اشتغال این خانواده هاست که بتوانند حداقل نیازهای اولیه خود را رفع کنند.

وی اشاره ای نیز به دیگر اقدامات سپاه تهران در این ۲۲ روستا داشت و گفت: سپاه تهران بزرگ در بحث آواربرداری این ۲۲ روستا از تمام ظرفیت خود استفاده کرد تا مردم شریف این مناطق بتوانند با کمک دولت محترم و دستگاه های ذیربط برای اسکان دائم خودشان قدم بردارند.

این مسئول از اقدام سپاه برای حدود ۴۹خانوار از مردم روستاهای مذکور و برای تسهیل در دریافت تسهیلات خبر داد و گفت: در این اقدام به عنوان نماینده مردم از ظرفیت های موجود اعم از تسهیلات دولت استفاده کرد و به جای احداث واحدهای ۸۰ متری به آنها کمک کرد و با کمک خیرین و سپاه تهران نسبت به ساخت ۴۹ واحد ۱۲۰ متری با بالاترین سطح از استحکام اقدام کردند.

وی افزود: علاوه بر موارد فوق، سپاه در حوزه های فرهنگی نیز به این مردم کمک کرد و امیدواریم این اقدامات را در روستاهای دیگر انجام دهند.

ابوترابی فرد تصریح کرد: دوستان ما حتی به خانواده هایی که تحت پوشش هیچ نهادی نبودند و توان ساخت مساکن خود را نداشتند در ساخت مسکن کمک و یاری رسانند.

وی با بیان اینکه اکنون ۴۰ واحد ساخته شده و آماده تحویل به زلزله زدگان عزیز است، گفت: این مساکن با کمترین هزینه و بالاترین سطح از استحکام به بهره برداری رسیده است.

امام جمعه موقت تهران ابراز امیدواری کرد: واحدهای تکمیل شده تا ۲۷ رجب و میلاد پیامبر اکرم(ص) به خانواده های زلزله زده تحویل شود.

وی یکی از قدم های سپاه را ایجاد فرصت حضور نیروهای جهادی طی تعطیلات عید در مناطق زلزله دانست و گفت: امیدواریم با کمک دستگاه های اجرائی و به ویژه بنیاد مسکن شاهد اسکان دائم مردم شریف و خانواده های آسیب دیده در زلزله پیش از فصل گرما باشیم./مرصاد

این خبر را به اشتراک بگذارید :