به گزارش کلهرنیوز  ، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه با دعوت همگان به تقوا و پرهیزگاری و دوری از معصیت و بی رغبتی به شئونات دنیا، اظهار داشت: بعد از ماه رمضان باید از نیروی ایمانی خود مراقبت کنیم و این از توصیه های امام راحل است که فرمودند ایمان و معنویتی که انسان در ماه رمضان پیدا می کند باید تا ماه رمضان دیگر حفظ شود برهمین مبنا مراقبه رکن رکین عرفان و اخلاق اخلاق است و کسی که به مقاماتی می رسد حتماً این مسیر را طی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مسئله اصلی در عرفان همین مراقبه است، گفت: انسان باید دائماً در حال مراقبه باشد و این مراقبه برگشت به درون انسان است و از زمان افلاطون و ارسطو همین موضوع مراقب مطرح بوده که با عنوان ملکه طرح می شده اما امروز تحت عنوان مراقبه یعنی توجه مطرح است.

آیت الله علما با بیان اینکه باید نگاه ما نگاه خدایی و معنوی باشد، عنوان کرد: به گفته بزرگان ریشه این احکام و تمام واجبات و مستحبات و ادعیه و حتی نمازی که در حال غرق شدن و در خط مقدم جنگ نیز از انسان ساقط نمی‌شود توجه درونی به خداوند است و باید این توجه را تا قیامت با خود به همراه ببریم.

خطیب نماز جمعه کرمانشاه افزود: شهدایی که عند ربهم یرزقون هستند رزق خود را از این دنیا با خود برده‌اند این مبدا و درون و ملکه را با خود ببریم تا همنشین ما باشد همچنین بر اساس آیه قرآن در محضر خداوند حاضر هستیم. امام راحل نیز فرموده عالم محضر خداوند است بنابراین باید تمام حالات خود را در برابر خداوند حاضر ببینیم و مراقب خود باشیم زیرا مراقبه در نفس و جان ما اثرگذار است.

وی عنوان کرد: باید ببینیم این نمازی که می خوانیم در جان ما چه تاثیر گذاشته است زیرا حقیقت نفس انسان ثابت است تمام عبادات باید در نفس انسان تاثیر گذار باشد و این مراقبه به قیامت منتقل خواهد شد برهمین مبنا حضرت علی فرمود خوشا به حال کسی که به مراقبه توجه دارد و از گناه ترس دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: تمام قدما کشور وجود انسان را به هفت اقلیم تقسیم کردند و انسان باید بر نفس خود اشراف داشته باشد زیرا در این صورت مرتکب گناه نخواهد شد.

آیت‌الله علما با تاکید بر اینکه انسان باید آنچه را که درباره حاضر و ناظر بودن خداوند شنیده باور کند، گفت: ریشه لغوی انسان از نوسان گرفته شده و در این فراز و نشیب تقوا است که سبب می شود انسان حفظ شود بر همین مبنا حضرت علی (ع) فرمود تقوا در زندگی انسان را حفظ می‌کند.

وی با بیان اینکه تقوا در آخرت نیز سبب نزدیک شدن به خداوند می‌شود، افزود: روز بیست و ششم خرداد شهادت مجاهدان موتلفه اسلامی است که بر گردن انقلاب اسلامی نقش زیادی دارند همچنین روز بیست و هفتم خرداد سالروز تشکیل سازمان جهاد سازندگی به فرمان امام راحل است.

به گفته آیت‌الله علما، سازمان جهاد سازندگی یکی از مراکز موثر در انقلاب از زمان جنگ تا امروز است که خدمات ارزنده ای را به انقلاب ارائه کرده است اما همچنان اگر با برنامه‌ریزی پیش رود می تواند بهتر از این نیز مثمر ثمر واقع شود.

وی افزود: روز ۱۵ شوال سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی است که از ایشان ۱۵۰ روایت نقل شده است.

خطیب نماز جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: برخی از فرمایشات حضرت امام راحل برای امروز ایران اسلامی است؛ ایشان در یکی از سخنان خود فرمودند مردم ایران تحمل شکست انقلاب و ضربه به اصول آن را نخواهند داشت بر همین مبنا رئیس‌جمهور آمریکا نباید حرف‌های سبک و سطحی بزنند.

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب که فرمودند اندیشه مقاومت قدرتمندترین سلاح یک ملت است، افزود: امروز این تفکر از سوریه تا عراق و ایران و پاکستان و بحرین و یمن درحال گسترش است و این مقاومت سرمایه ملت هاست.

آیت‌الله علما گفت: این مقاومت است که سبب می شود ابرقدرتی می‌خواهد به ایران پیام دهد اما رهبر انقلاب آن را رد می کند و به پیام او گوش نمی دهد.

وی با بیان اینکه باید در مواقعی ولایت فقیه به رخ دنیا کشیده شود و جوانان نیز به آن توجه کنند، گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب به نخست وزیر ژاپن فرمودند من حرف های شما را گوش می دهم و آنچه که مصلحت باشد می‌گویم اما ترامپ را شایسته مبادله پیام نمی‌دانم این یعنی جمهوری اسلامی هیچ گونه اعتمادی به آمریکا ندارد و نباید کسی واسطه شود و نمونه همین بی‌اعتمادی در برجام است.

امام جمعه کرمانشاه افزود: اینکه ترامپ برجام را پاره می‌کند ما را تحت فشار می‌گذارد و پیام می دهد در حالی که بی سابقه ترین تحریم ها را بر کشور وضع کرده پس چگونه دم از مذاکره می زند.

آیت‌الله علما عنوان کرد: رهبری در پاسخ به نخست وزیر ژاپن فرمودند ترامپ شایسته این نیست که به او پیامی بدهم یا پیام او گوش دهم.

وی افزود: وقتی که نخست وزیر ژاپن گفت که من حامل پیام ترامپ هستم مقام معظم رهبری گفت پیامی به او نمی دهم و او را شایسته این معنا نمی‌دانم، در دنیا چه کسی چنین قدرتی دارد که چنین در برابر ابرقدرتها موضع‌گیری کند همچنین وقتی که نخست وزیر ژاپن گفت ترامپ قصد براندازی ندارد حضرت آقا فرمودند اینها قادر به چنین کاری نیستند.

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: آنها ۴۰ سال درصدد براندازی هستند اما قدرت این کار را نداشتند همچنین وی فرمودند چگونه است آنان که خود انبارهای بمب اتم در اختیار دارند می گویند چه کشوری بمب اتم داشته باشد یا نداشته باشد.

وی افزود: مقام معظم رهبری سالها قبل در سخنان خود سه نکته را در سیاست خارجی مبنی بر لزوم رعایت عزت، مصلحت و حکمت مورد توجه قرار داد و همواره موضع گیری های خودشان بر همین مبنا بوده است بنابراین تمام دنیا این کلمات رهبری را مخابره کرده‌اند مانند همانگونه که امام راحل به کارتر فرمود هیچ غلطی نمی کند امروز هم رهبری به ترامپ گفت او شایسته هیچ پیامی نیست و این نتیجه مقاومت انقلاب اسلامی است.

مرصاد

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :