به گزارش کلهرنیوز ، محمدحسین صادقی در گفتگو با  مرصاد ، در خصوص افزایش نامتعارف بهای مسکن و اجاره بها در کشور و به ویژه استان کرمانشاه طی ماه‌های اخیر اظهار داشت: افزایش قیمت اجاره یک موضوعی است که با توجه به فصل جابجایی مستأجران خیلی جدی‌تر مطرح می‌شود.

وی افزود: گزارش‌های میدانی که به ما می‌رسد، حکایت از افزایش نامتعارف قیمت رهن و اجاره نسبت به سنوات قبل دارد.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در خصوص علت این افزایش نامتعارف گفت: بخشی از این موضوع ناشی از این است که ما در این زمینه فعالیت گسترده دلالان و واسطه‌ها را داریم که باعث شده قیمت‌ها به صورت کاذب افزایش پیدا کند و این فعالیت‌های دلالی نظارت نشده هم در بخش افزایش قیمت ارز و دلار و قیمت طلا و …نیز نمایان است.

وی تاکید کرد: هر بخش و قسمتی که دلال‌ها ورود پیدا کنند بحث عرضه و تقاضا را بر هم می‌زنند و برای مصرف کننده و مشتری واقعی نیز مشکلاتی به وجود می‌آید.

صادقی با بیان اینکه نظارت‌ها در این بخش باید مقداری تقویت شود، گفت: متصدیان بنگاه‌ها باید اجازه فعالیت به دلال‌ها و افرادی که واسطه هستند و قیمت‌ها را دچار نوسان کرده و تغییر می‌دهند را در بنگاه‌هایی که دارای مجوز هستند و فعالیت قانونی دارند، ندهند.

وی عنوان کرد: همچنین باید در این قسمت نظارت اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و تعزیرات حکومتی هم در دقیق‌تر و جدی تر وجود داشته باشد.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه سودجویان در این زمینه نیز هشدار داد و تاکید کرد: کسانی که این وضعیت را مجالی برای سودجویی به خود دیده‌اند هشدار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه این شرایط و وضعیت موجود نباید ابزاری برای فشار آوردن به قشر کم درآمد و متوسط باشد، ادامه داد: این مقطع هم سپری خواهد شد و اقدامات افرادی که به سخت شدن شرایط و تشدید این شرایط سخت کمک کرده است، فراموش نخواهد شد.

صادقی خاطر نشان کرد: دستگاه‌های متولی و ناظر بر تمام افرادی که در این زمینه دارند فعالیت می‌کنند را رصد خواهند کرد و افرادی که واسطه گری می‌کنند حتماً منتظر باشند که با برخورد جدی تعزیرات حکومتی مواجه شوند و در مرحله‌ای هم حتماً دادستانی ورود و برخورد جدی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تمام کشور با شرایط اقتصادی حاکم مواجه هستند، گفت: همه ما اگر با این نگاه بنگریم که کل کشور با مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها مواجه هستند، می‌توان با نوع دوستی اخلاق و اخلاق و عمل به آموزه‌های دینی این دوران را نیز سپری کرد.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از تشکیل کارگروهی در این زمینه خبر داد و گفت: گروه هفته گذشته با مدیریت معاون استاندار با همین موضوع در استانداری کرمانشاه تشکیل شده است و به این معناست که دغدغه مردم، دغدغه مسئولان نیز هست و مسئولینی که می‌توانند در این زمینه تأثیرگذار باشند در این کارگروه حضور دارند.

وی افزود: در قالب این کارگروه یک اکیپ گشت و بازرسی با مدیریت دادیار دادسرا یکی از اعضای سازمان تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های مرتبط تشکیل شده و در سطح شهر افراد و بنگاه دارانی که به صورت شاخص در این زمینه در تغییر قیمت منزل و اجاره‌بها ذی‌نفع هستند و بی جهت قیمت‌ها را افزایش می‌دهند رصد خواهد شد.

صادقی ادامه داد: علاوه بر اقداماتی که توسط تعزیرات حکومتی انجام می‌شود، اگر فعالیت آنها به افزایش قیمت اجاره و تغییر آن کمک کند، حتماً واحد مربوطه پلمب خواهد شد و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود و حتماً به مردم معرفی می‌شوند.

وی تاکید کرد: مردم می‌توانند با سامانه ۱۳۳ که تعزیرات حکومتی اعلام کرده، نسبت به ارائه گزارش و تخلفات بنگاه‌ها در این زمینه اقدام کنند و ما به مردم قول می‌دهیم از همه توانمان استفاده خواهیم کرد و با افرادی که در این زمینه سودجویی می‌کنند، حتماً به شدت و با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه خطاب به مردم توصیه کرد با مدارای بیشتری در این زمینه با هم برخورد داشته باشند.

وی تصریح کرد: خیلی از موجرین و مالکین ممکن است بگویند هزینه‌های ما افزایش پیدا کرده و ما هم ناچار هستیم این افزایش قیمت را از طریق افزایش اجاره بها جبران کنیم اما این هم باید یک نرخ متعارف و معقول و منطقی داشته باشد.

صادقی بیان داشت: افزایش‌هایی که در استان کرمانشاه داریم، در مقایسه با استان‌های دیگر توجیه ندارد و غیر متعارف است لذا انتظار ما از مالکان و موجران این است که به این موضوع توجه داشته باشند و خودشان را جای مستأجران بگذارند تا سختی این شرایط بیشتر برای آنها قابل درک باشد.

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :