به گزارش کلهرنیوز ، آذر ولی‎زاده با اشاره به اینکه طرح سه‌شنبه‎های بدون‎خودرو در چند سال گذشته فراموش شده بود، اظهار داشت: در راستای ترغیب و تشویق عموم مردم از مدیران و کارکنان ادارات و نهادهایی که همکاری لازم را در اجرای این طرح داشته باشند تقدیر خواهد شد.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه طرح سه‌شنبه‎های بدون خودرو با همکاری پلیس راهنمایی‎ و رانندگی اجرا می‎شود بیان کرد: این طرح در جلسه کمیته فنی که تیرماه برگزار می‏‌شود مصوب و سپس اجرایی خواهد شد تا در طول هفته یک روز ترافیک کمتری در شهر مشاهده شود.

معاون اداره کل محیط زیست کرمانشاه خاطرنشان کرد: در شهرهای صنعتی ایران و دنیا، مسئولان و مجموعه‌‏های طرفدار محیط زیست در حال تغییر رویکرد استفاده از دوچرخه سواری و تردد با آن به جای خودرو هستند تا سطح آلودگی در شهرها کاهش یابد.

ولی‎زاده با اشاره به اینکه تردد رو به گسترش خودرو در شهرها سبب آلودگی محیطی و در نهایت ایجاد بیماری‎های مختلف برای آحاد جامعه می‎شود بیان کرد: امیدواریم تمامی مردم و مسئولان با برنامه‌ریزی به سمت استفاده از تردد پاک بروند.

وی در مورد جزئیات این طرح گفت: هدف اصلی اجرای این طرح ارتقای سلامت مردم از طریق تحرک بیشتر و کاهش آلودگی شهرها است که با اجرای طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو تردد خودروها به‌ویژه خودروهای تک سرنشین در سطح شهر محدود می‌شود.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه افزود: شرط اصلی اجرای این طرح همکاری شهروندان است که در روزهای سه‌شنبه بیشتر از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند و به خودروهای شخصی استراحت بدهند.

تسنیم

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :