به گزارش کلهرنیوز  ، آیت الله مصطفی علما در خطبه های عبادی- سیاسی نماز جمعه این هفته کرمانشاه با توصیه همگان به تقوا و پرهیزکاری گفت: قرآن ما را به دو نکته توجه می دهد که یکی اطاعت و دیگری محبت است. لذا اطاعت بدون محبت معنا ندارد.

وی با بیان اینکه اساس خلقت بر محبت می چرخد، افزود: خدای تبارک و تعالی در مقابل محبت مغفرت را قرار داده است.

آیت الله علما با اشاره به تاکید خداوند اطاعت و محبت رسول خدا (ص) گفت: ما باید تربیت شده دست پیامبر (ص) باشیم.

تمام عبادات باید به فرمان خدا و با نیت باشد

خطیب جمعه کرمانشاه تاکید کرد: تمام عبادات باید با نیت باشد یعنی به فرمان خداوند صورت گیرد.

وی با اشاره به بیانات امیرالمومنین (ع) در این زمینه گفت: اگر خداوند بخواهد به بندگان خود نگاه ویژه‌ای کند، آن بنده را به محبت خودش مشغول می‌کند.

آیت الله علما افزود: امام علی (ع) می فرماید «به تقوا پناه ببرید، چرا که تقوا یک قلعه نیرومند است که هم دنیا و هم آخرت را حفظ می کند».

وی اشاره ای به مناسبت های هفته نیز داشت و گفت: ۳۱ خرداد مصادف با سالروز شهادت دکتر چمران در سال ۶۰ است، ایشان نماینده تهران بودند که به جبهه رفتند.

شهید چمران مجاهدی بیدار و آگاه به وظایف بود

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به خصوصیات دکتر چمران در بیانات امام (ره) افزود: دکتر چمران مجاهدی بیدار، آگاه به وظایف و تکالیف بود.

وی ادامه داد: دکتر چمران یک سردار پر افتخار در لبنان و ایران، معلمی متعهد بوده و وابسته به دستجات مختلف نبود. بلکه ایشان فقط وابسته به خدا و پاک و خالص بودند.

آیت الله علما گفت: اول تیر ماه روز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی است که در سال ۶۰ به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد که هم در داخل و هم خارج کشور فعالیت دارد.

لزوم صرفه جویی در جهیزیه و مهریه های سنگین که جوانان را خانه نشین کرده

وی افزود: اول تیرماه از طرف دیگر آغاز هفته قوه قضاییه و هفته عدالت است. همچنین این روز، آغاز هفته صرفه جویی است و ما باید در تمام شئون و نه تنها آب و برق، صرفه جویی داشته باشیم.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه باید در تمام امور صرفه جویی صورت گیرد، تاکید کرد: از جمله مواردی که باید در آن صرفه جویی شود، همین جهیزیه و مهریه های سنگین بوده که دختران و پسران ما را خانه نشین کرده است.

وی افزود: اول تیرماه همچنین روز اصناف است که از اول انقلاب بوده و پس از انقلاب نیز دوشادوش تفکر اسلامی حرکت کرده است.

ضرورت هشدار و هشیاری همگان در خصوص مضرات دخانیات و مواد مخدر

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: ۵ تیر ماه نیز روز مبارزه با قاچاق و استعمال دخانیات است و همانطور که می‌بینیم بارها و دائم در رسانه ها درباره این موضوع و صدمات و مضرات ناشی از آن صحبت شده و تکرار و تاکید می شود.

وی با تاکید بر اینکه همه باید در این زمینه به یکدیگر هشدار داده و هوشیار باشند، گفت: تاثیر قلیان بسیار بیشتر از چیزهای دیگر است و چرا باید جوانان ما به این موضوعات گوش ندهند!؟

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به ۶ تیرماه گفت: در روز ششم تیرماه سال ۶۰ به مقام معظم رهبری سو قصد شد اما خداوند ایشان را برای ما و دنیای اسلام نگه داشتند.

آیت الله علما با اشاره به سخنرانی امام راحل در سال ۶۰ در مسجد ابوذر گفت: ایشان فرمودند که هیچکس حق ندارد که به قوه قضاییه توهین کرده و علیه آنها جوسازی کند.

قوه قضائیه باید مظهر عدالت و پناهگاه ملت باشد

وی اشاره ای به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص قوه قضاییه نیز داشت و گفت: همانطور که ایشان فرمودند قوه قضاییه باید مظهر عدالت و پناهگاه ملت باشد. یعنی طوری عمل کند که مردم آرامش و آسایش داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه به اقدام اخیر سپاه علیه پهباد جاسوسی آمریکا اشاره کرد و افزود: بیش از ۲۲۰ میلیون دلار برای این پهباد هزینه شده بود که معادل ۶ یا ۱۲ هواپیما است و سپاه در دفاع جانانه توانست آن را در ارتفاعات ۶۵ هزار پایی مورد هدف قرار داده و ساقط کند.

وی تاکید کرد: ترامپ باید بفهمد که ایران چنین مردم، سپاه و نیروهایی نظامی ای دارد که از مرزها دفاع می کنند و حافظ مرزهای کشور هستند و ما نیز به طور ویژه از سپاه پاسداران تقدیر و تشکر می کنیم.

مرصاد

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :