به گزارش کلهرنیوز ، رضا داوودی ، با اشاره به اینکه تأمین آب به طور عمده به عهده آب منطقه‌ای و توزیع به عهده آبفا است اظهار داشت: شهر کرمانشاه جزو شهرهای دارای تنش آبی در استان و با کمبود مواجه است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات عدم وجود خطوط بین مخازن در شهر کرمانشاه است عنوان کرد: در برخی از نقاط میزان آب به مقدار مناسب و مازاد وجود دارد و در برخی از مناطق نیز کمبود وجود دارد که در صورت ایجاد خطوط انتقال در توزیع آب تعادل ایجاد می‌شود.

داوودی با اشاره به اینکه طرح آبرسانی شهر کرمانشاه طرح عظیمی است گفت: انتقال آب از سد گاوشان به شهر کرمانشاه به میزان ۲٫۶۶ مترکعب اقدام قابل توجهی است و تصفیه‌خانه نیز با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است که در صورت تکمیل بخش عمده‌ای از مشکلات مرتفع می‌شود.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه افزود: در زمینه خطوط بین مخازن قراردادهایی منعقد شده و در برخی از نقاط کار بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با اشاره به اینکه در صورت تأمین اعتبار مشکل کمبود آب شهر کرمانشاه تا سال ۱۴۰۰ مرتفع می‌شود گفت: بخشی از این اقدامات وابسته به منابع اعتباری است که باید به موقع تأمین شود اما در طرح‌های عمرانی به طور عموم با تأخیر انجام می‌شود.

داوودی با اشاره به مصرف آب در ادارات عنوان کرد: براساس بخشنامه وزارت نیرو و مصوبه هیئت دولت درباره مصرف آب در ادارات چارچوبی تعیین شده که مصرف در ادارات ۲۰ درصد کاهش یابد؛ در غیر این صورت مشمول جریمه‌های سنگین می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیشترین عوامل بازدارنده تعرفه‌ها است که مصرف‌کننده خود را ملزم به استفاده صحیح از آب کند گفت: برنامه‌ای با عنوان همیار آب برای دانش‌آموزان وجود دارد و تلاش می‌شود برای عموم مردم نیز برنامه‌ریزی شود.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به اینکه هدررفت آب شامل دو مؤلفه واقعی و ظاهری است عنوان کرد: هدررفت واقعی در اثر شکستگی در خطوط یا نشت در شبکه توزیع اتفاق می‌افتد اما هدررفت ظاهری ناشی از انشعابات غیرمجاز مصرف‌کنندگان است.

داوودی با بیان اینکه کرمانشاه جزو شهرهای دارای بالاترین انشعابات غیرمجاز آب در کشور است افزود: موارد غیرمجاز شناسایی و در ابتدا به آن‌ها اخطار داده می‌شود و در صورت بی‌توجهی مراحل قانونی طی می‌شود؛ اما برخی از مشترکان بعد از مدتی به طور مجدد مبادرت به مصرف غیرمجاز می‌کنند.

تسنیم

این خبر را به اشتراک بگذارید :