به گزارش کلهرنیوز ،  شهرام آشتاب ظهر امروز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کرمانشاه که در فرمانداری برگزار شد، شهرستان کرمانشاه را بزرگترین شهرستان کشاورزی تمام کشور معرفی کرد و اظهار داشت: حدود ۳۱۵ هزار هکتار اراضی زراعی در شهرستان کرمانشاه وجود دارد که امسال ۱۰۵ هزار هکتار از این اراضی به کشت گندم اختصاص داده شد.

وی افزود: از ۳۱ خرداد امسال برداشت گندم در سطح شهرستان آغاز شده و حدود ۵۵۰ دستگاه کمباین به این منظور به کار گرفته شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه ۱۶ مرکز خرید گندم در کرمانشاه فعالیت می‌کنند گفت: همچنین ۵ مرکز خرید جو در سطح شهر فعال هستند که توسط بازرسان به طور مرتب رصد می شوند.

وی با بیان اینکه قیمت مصوب دولتی برای هر کیلو گندم ۱,۷۰۰ تومان و برای هر کیلو جو ۱,۱۱۶ تومان است، دامه داد: از ابتدای برداشت گندم تاکنون ۱۶ هزار و ۴۰۰ تن گندم خریداری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه یادآور شد: تاکنون ۶۰ درصد پول خرید گندم کشاورزان مناطق گرمسیری پرداخت شده است و پول گندم مناطق سردسیر نیز طی یک ماه آینده پرداخت خواهد شد.

آشتاب از برداشت کلزا در شهرستان کرمانشاه نیز خبر داد و بیان داشت: در این خصوص تاکنون ۲۰۰۰ تن کلزا به قیمت هر کیلو ۳,۲۲۰ تومان از کشاورزان خریداری شده است.

وی خاطر نشان کرد: توسط سامانه خرید کلزا که به صورت آنلاین انجام می‌شود تاکنون ۷۴۸ تن کلزا به مبلغ ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به ثبت رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه در پایان از خروج محصولات کشاورزی از جمله جز گندم و کلزا از شهرستان ابراز نگرانی کرد و گفت بخشداران و دهیاران در این زمینه لازم است ورود پیدا کنند و اجازه خروج محصولات کشاورزی توسط دلالان را ندهند.

مرصاد

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :