به گزارش کلهرنیوز ، بهمن روشنی ، با بیان اینکه تمام امکانات و شرایط راه‌اندازی واحد کاشت حلزون در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: اساتید و گروه ارزیاب وزارت بهداشت از واحد کاشت حلزون گروه گوش، حلق‌ و بینی بیمارستان امام خمینی(ره) بازدید کردند و تا چند روز آینده نظر نهایی خود را اعلام خواهند کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه پس از صدور مجوز نهایی وزارت بهداشت نخستین کاشت حلزون در کرمانشاه انجام می‌شود بیان کرد: در سطح کشور تاکنون بیش از ۱۰ هزار عمل جراحی کاشت حلزون انجام شده است و استان کرمانشاه پس از صدور مجوز نهایی وزارت بهداشت به عنوان دوازدهمین مرکز کاشت حلزون در کشور معرفی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی واحد کاشت حلزون با توجه به ظرفیت‌ها کرمانشاه یک نیاز است و تمام امکانات و شرایط برای این منظور در نظر گرفته شده است عنوان کرد: گروه گوش، حلق و بینی دانشگاه کرمانشاه یکی از قدیمی‌ترین گروه‌هاست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: امکاناتی که برای راه‌اندازی بخش کاشت حلزون در نظر گرفته شده است شامل فضاهای آموزشی، درمانی و تجهیزات جراحی کاشت حلزون ABR ،NSK و میکروسکوپ است.

روشنی راه‌اندازی بخش کاشت حلزون را نیاز مردم منطقه غرب کشور دانست و گفت: بیماران کرمانشاهی نیازمند به کاشت حلزون برای درمان به تهران یا استان‌های دیگر مراجعه می‌کنند که این موضوع بیماران ناشنوای استان را با مشکل مواجه کرده است.

تسنیم

این خبر را به اشتراک بگذارید :