به گزارش کلهرنیوز  ،  محسن دارابی ظهر امروز سه‌شنبه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه که با حضور معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: سال ۹۰ استان کرمانشاه مزین به قدوم رهبری شد که طی آن قرار شد وزارت صمت ۳ پروژه جهت عملیاتی شدن را به ای درو بسپارد.

وی افزود: پروژه‌های بیواتانول، بیوایمپلنت و تولید قیر از گوگرد این پروژه‌ها بودند که تاکنون پروژه بیواتانول ۶۰ درصد و بیوایمپلنت ۸۵ درصد پیشرفت دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه این پروژه‌ها را از پروژه‌های مهم کشوری دانست و بیان داشت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از محل اعتبارات اسناد خزانه سال ۹۷ به میزان ۷۰۰ میلیارد ریال تأمین کرد و از محل اعتبارات اسناد خزانه سال ۹۸ به میزان ۱,۰۰۰ میلیارد ریال تأمین خواهد شد و در حال حاضر نیازمند تأمین حداقل ۱,۲۰۰ میلیارد ریال یا ۱۰ میلیون یورو با اولویت بانک تجارت یا بانک ملت یا مشارکت هر دو بانک می‌باشد. پ

وی در خصوص ضرورت احداث کارخانه لاستیک کرمانشاه گفت: در حال حاضر حدود ۳۰ درصد نیاز کشور به صورت داخلی تولید و تأمین می‌شود و ۷۰ درصد وابسته به واردات است.

دارابی خاطرنشان کرد: در خصوص لاستیک سبک ۷۰ درصد نیاز کشور به صورت داخل داخلی تولید و تأمین می‌شود و ۳۰ درصد وابسته به واردات است و کسری نیاز کشور با احتساب میزان واردات ۳.۹ میلیون حلقه در سال است.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: با اجرای سامانه گرمسیری در استان کرمانشاه ۲۴ هزار هکتار اراضی دیم به آبی تبدیل می‌شود که پتانسیل کشت چغندر را دارا می‌باشد از طرفی غرب کشور قطب کشت چغندر قند می‌باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: نظر به لزوم ذخیره سازی شکر در کشور در راستای تنظیم بازار ایجاد یک کارخانه تولید شکر از چغندر قند با ظرفیت حداقل ۱۰۰ هزار تن در سال برای استان کرمانشاه پیشنهاد می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه پاک مایه در اسلام آباد غرب در حال ورشکستگی است ابراز داشت: لازم است ضمن تسریع در تعیین تکلیف وضعیت ورشکستگی این پروژه، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نسبت به در اختیار گرفتن و فعال سازی این واحد اقدام کند.

دارابی در پایان یادآور شد: در بین ۵۴ واحد صنعتی سراسر کشور ۳ واحد صنعتی استان کرمانشاه از جمله شهرک صنعتی بیستون، مارپیچ باختر و سیمان غرب به عنوان واحدهای نمونه در سراسر کشور معرفی شدند که کسب این رتبه‌ها بالندگی صنایع استان کرمانشاه را می‌رساند.

مرصاد

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :