به گزارش  کلهرنیوز ، “بین خطوط برانید” جمله‌ای آشنا برای رانندگان است که حتی از سال گذشته کمپینی برای رعایت این قانون ترافیکی در سطح کشور ایجاد شد؛ اما رانندگان در کلانشهر کرمانشاه در جواب این کمپین می‌پرسند که کدام خطوط؟!‌

در کلانشهر کرمانشاه خیابان‌های اصلی و فرعی بسیاری و بزرگراه‌های متعددی وجود دارد که همگی در یک موضوع مشترک هستند و آن نبود خطوط ترافیکی است؛ به‌طوری که نبود این خطوط ترافیک صدای اعتراض مسئولان پلیس راهور را نیز در آورده است.

خطوط راهنمایی و رانندگی نقش مهمی در ایمنی معابر، کاهش حجم ترافیک، رانندگی اصولی و رعایت حقوق رانندگان و غیره دارد اما این خطوط در بسیاری از خیابان‌های کرمانشاه قابل رویت نیست یا در سال‌های گذشته نقاشی شده‌اند و امروز بقایای آن باقی مانده است.

خط‌کشی معابر از حقوق اصلی شهروندان است

سرهنگ فضل‌الله شیری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه با بیان اینکه حداقل کاری که شهرداری در حق رانندگان و شهروندان انجام می‏‌دهد خط کشی معابر است گفت: حداقل حقوق رانندگان و شهروندان خط کشی معابر است، زیرا هیچ‎جای شهر کرمانشاه خط کشی مناسبی ندارد و حتی در سال‎های گذشته با شروع سال جدید معابر شهری خط کشی می‏‌شد که امسال این کار انجام نشد.

وی با بیان اینکه هدف از خط‌‏کشی در محل عبور و مرور مردم احترام به حقوق عابران پیاده است، بیان کرد: هدف از خط کشی عابر پیاده، خط ایست توقف خودرو‎ها به جهت احترام به قوانین، مقررات و حقوق عابران پیاده است.

وی با بیان اینکه خط‏‌کشی خطوط عابر پیاده، خط ایست توقف خودرو، خط‌کشی و روشنایی معابر درون شهری خود به زیبایی شهر می‏‌افزاید، عنوان کرد: یکی از عوامل پیشگیری از تصادفات و کاهش حوادث رانندگی خط‏‌کشی معابر به‌ویژه خط‌کشی عابر پیاده و خط ایست خودروها در تقاطع‎هاست.

شهرداری متولی خط‎کشی معابر شهری کرمانشاه است

شهرام کهریزی مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری کرمانشاه با بیان اینکه خط‎کشی معابر باید پس از روکش آسفالت انجام شود، اظهار داشت: روکش‎هایی که در سالهای گذشته انجام شده به علت بارش باران‏ فروردین‏ امسال آسیب دیده که قبل از انجام خط‏‌کشی باید روکش آسفالت معابر ترمیم شود.

وی در پاسخ به این سئوال که دلیل انجام نشدن خط‏‌کشی معابر کرمانشاه در سالهای گذشته چیست؟ بیان کرد: متولی خط‎کشی معابر شهر کرمانشاه بر عهده شهرداری است و معاونت حمل ‏و نقل شهرداری باید پاسخگوی این سئوال باشد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه توجه به خطوط راهنمایی و رانندگی باعث کاهش حجم ترافیک، رعایت حقوق رانندگان و عابران پیاده و نیز رانندگی اصولی می‌شود، تصریح کرد: خط‌کشی طولی خیابان‌ها و بزرگراه‌ها، خط‌کشی گذرگاه های عابر پیاده و نیز خط کشی سرعت‌گاه‌ها به موازات هم پیش می رود، زیرا هر کدام به نوبه خود از اهمیت خاصی برخوردار است.

خط‎کشی معابر کرمانشاه در برنامه‏‌های آینده شهرداری قرار دارد

شیده احتشام‌‏راد در گفت‎وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با بیان اینکه شهرداری کار روکش آسفالت معابر را در شهر کرمانشاه آغاز کرده است، اظهار داشت: شهرداری پس از مساعد شدن شرایط جوی هوا، قدم اول را برای زیبایی شهر انجام داده است.

رئیس گروه حمل و نقل و ترافیک استانداری کرمانشاه بابیان اینکه معابر و خیابانهای شهر نیاز به روکش آسفالت دارد گفت: قبل از انجام خط‎کشی معابر، روکش آسفالت باید انجام می‎شد و در برنامه‎های آینده شهرداری خط‎‎‎کشی معابر در دستور کار قرار گرفته است.

وی به اهمیت خط‎کشی معابر اشاره کرد و گفت: در سال‎های گذشته خط‎کشی معابر شهری کرمانشاه انجام شده است اما به دلیل روکش آسفالت نیاز به خط‎کشی دوباره معابر است.

احتشام‎راد به عوامل موثر در ماندگاری خطوط اشاره کرد و گفت: رنگ باید از کیفیت خوب برخوردار بوده و در شرایط مطلوب نگهداری شود، استاندارد بودن آسفالت خیابان و جاده و نداشتن مشکلاتی نظیر قیرزدگی، تعمیر و نگهداری معابر و خط‌کشی‎های به صورت دوره‌‏ای و شستشوی سطح خیابانها و ایجاد بستر مناسب از عوامل مؤثر در کیفیت ماندگاری خطوط است.

خط‏‌کشی معابر هویت و شناسنامه شهر محسوب می‎شود

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر کرمانشاه با بیان اینکه شهرداری متولی خط‎کشی معابر شهری است، اظهار داشت: در هر سال مالی بودجه‌‏ای برای خط‏‌کشی معابر پیش‎بینی می‎شود، که باید خطوطی که خط‏‌کشی آنها پاک یا انجام نشده بر اساس این اعتبار مالی خط‌کشی شود.

سیداحسان احسانی در گفت‎وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با بیان اینکه خط‏‌کشی معابر هویت و شناسنامه یک شهر محسوب می‎شود بیان کرد: در سنوات گذاشته معابر به دلیل اینکه وضعیت مناسبی نداشته و خط کشی باید بر روی سطح مناسب انجام می‌شد خط‌کشی انجام نشده است.

این عضو شورای شهر کرمانشاه با بیان اینکه روکش آسفالت معابر و خیابانهای شهری در حال انجام است، عنوان کرد: پس از اتمام پروژه روکش آسفالت، تمامی معابری که آسفالت شده‌‏اند خط‎کشی بر روی آنها انجام می‎شود.

احسانی با اشاره به اینکه خط‏‌کشی جز اصلی هر معبری است بیان کرد: خط‎کشی معابر، مهمترین علائم افقی ترافیکی شهر محسوب می‎شوند که هدف از ترسیم این علائم، آگاهی دادن به رانندگان و عابران پیاده و انضباط بخشیدن به تردد سواره‏‌ها و پیاده‎هاست و توجه به خط کشی معابر از اصول اولیه و بدیهی زندگی در شهر و حرکت بین خطوط در واقع الفبای رانندگی است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر کرمانشاه تصریح کرد: این خط کشی‎ها به منظور هدایت خودروها به حرکت بین خطوط و رعایت حقوق عابران در گذرگاه‏‌های عابر پیاده، نقش مهمی در هدایت جریان آمد و شد، روانی تردد و کاهش ترافیک ایفا می‎کند.

خط‌‎کشی‌ عابرپیاده از مهم‌ترین علائم ترافیکی در شهر و وسیله‎ای برای آگاه کردن رانندگان از وجود عابران در مسیر است که جا دارد مسئولان مربوطه از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی نکنند  و به کمترین حقوق شهروندان کرمانشاهی توجه کننند.

منبع: تسنیم

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :