به گزارش کلهرنیوز ، علی سلیمی  اظهار داشت: تعداد ۴۳ هزار و ۸۱۹ داوطلب آزمون سراسری در استان کرمانشاه در چهار نوبت و پنج گروه آزمایشی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه این هفته با هم به رقابت می‌پردازند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی با اشاره به اینکه ۴۵ درصد از داوطلبان امسال را خانم‌ها و ۵۵ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند گفت: از این تعداد ۱۰ هزار و ۶۳۱ داوطلب شامل ۴ هزار و ۷۶۵ داوطلب زن و پنج هزار ۸۶۶ داوطلب مرد در حوزه‌های امتحانی دانشگاه رازی به رقابت می‌پردازند.

سلیمی افزود: تعداد داوطلبان آزمون سراسری در استان کرمانشاه در گروه علوم ریاضی و فنی ۱۹۲۷ داوطلب، علوم تجربی ۴۰۰۰ داوطلب، علوم انسانی ۱۵۸۵ داوطلب، هنر ۸۹۰ داوطلب و زبان‌های خارجی ۲۲۲۹ داوطلب است.

وی با بیان اینکه این آزمون‌ها در ۵ گروه آموزشی ریاضی، علوم انسانی، تجربی، هنر و زبان خارجه برگزار می‌شود بیان کرد: داوطلبان گروه ریاضی و علوم انسانی صبح پنج‌شنبه، داوطلبان گروه هنر عصر پنجشنبه، داوطلبان گروه تجربی صبح جمعه رأس ساعت ۷:۳۰ و داوطلبان گروه زبان خارجی عصر جمعه رأس ساعت ۱۵ با هم به رقابت می‌پردازند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی افزود: از داوطلبان تقاضا داریم تا با صرف صبحانه‌ای کامل، ناهار مناسب و روحیه‌ای شاد در آزمون حاضر شده و از آوردن هرگونه وسایل اضافی مانند کیف دستی، ساک دستی و هرگونه وسایل ارتباطی از قبیل تبلت، قلم نوری، جزوه، کتاب و ماشین حساب خودداری کنند.

وی گفت: داوطلبان آزمون سراسری علاوه بر کارت ورود به جلسه، کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار خود را حتما به همراه داشته باشند.

سلیمی با اشاره به بیشترین رقابت داوطلبان کنکور در گروه علوم تجربی اظهار کرد: بیش از ۶۰ درصد داوطلبان کنکور سراسری در استان را داوطلبان گروه علوم تجربی تشکیل می‌دهند که این امر بیانگر رقابت حساس و به تبع آن حساسیت بیشتر در گروه است.

تسنیم

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :