به گزارش کلهرنیوز ،علی فولادی  اظهار داشت: بلافاصله پس از زلزله ۲۱ آبان ۹۶، ۱۲ ستاد معین از ۱۲ استان در مناطق زلزله زده کرمانشاه مستقر شد و کار ساخت و ساز ۱۶۲۳ روستا و ۱۲ نقطه شهری آسیب دیده را تحت پوشش قرار دادند.

وی افزود: ستادهای معین بلافاصله پس از استقرار به ارزیابی و تعیین میزان خسارت واحدهای آسیب دیده پرداختند و در این میان ۱۲۰ هزار پرونده تشکیل شد که تاکنون از این تعداد پرونده که در قالب واحدهای احداثی، تعمیری و مقاوم سازی تشکیل شده ۱۱۲ هزار و ۹۹۹ پرونده به بانک های عامل معرفی شده و از این تعداد ۱۰۹ هزار و ۸۱۴ مورد عقد قرارداد شده است.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه درباره پیشرفت فیزیکی ساخت و ساز مناطق زلزله گفت: ۶۶ هزار و ۸۳۳ واحد شامل کل واحدهای تعمیری و خسارت دیده به مرحله بهره برداری رسیده و عملیات اجرایی ۳۹ هزار و ۹۹۳ واحد به عنوان واحدهای احداثی آغاز شده که از این تعداد ۳۰ هزار و ۲۰۰ واحد به بهره برداری رسیده است.

وی عنوان کرد: در روستاها ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد تخریبی داشته ایم که ۶۵۰۰ واحد آن مربوط به شهرستان سرپل ذهاب بوده و در سایر شهرستان ها تخریب ها جزیی بوده است همچنین تاکنون امروز عملیات اجرایی ۱۲ هزار و ۲۰۰و احد احداثی در کل شهرهای استان شروع به کار شده که از این تعداد ۷۰۰۰ واحد به بهره برداری رسیده است.

فولادی با بیان اینکه در شهرستان سرپل ذهاب ۶۵۰۰ واحد تخریب شده که امروزه ۹۰۰۰ واحد احداث شده افزود: این حاکی از افزایش ۴۰ درصدی ساخت بنا در شهرستان سرپل ذهاب است همچنین آمارها از افزایش زیربنا و طبقات از ۱.۲ به ۳.۸ حکایت دارد.

وی با تاکید بر اینکه ساخت و ساز واحد برای مستاجرانی که زمین داشتند یا تعمیر کرده اند تحت پوشش قرارگرفته بیان کرد: تعداد اجرای سقف در شهرستان سرپل ذهاب هفت هزار و ۶۰۰ واحد است که یک هزار و ۱۰۰ واحد بیشتر از واحدهای تخریب شده است همچنین عملیات مربوط به پنج هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی نیز به اتمام رسیده است.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه با بیان اینکه به دلیل پیچیدگی های شهری و اداری ساخت و ساز در شهرها دیرتر آغاز شد افزود: امیدواریم کار ساخت و ساز واحدهای شهری تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

وی با اعلام اینکه کار ساخت و ساز روستاها به جز واحدهایی که در زلزله سال قبل آسیب دیده اند یا واحدهایی که به صورت مستاجری ساختو ساز را شروع کرده اند به نتیجه رسیده عنوان کرد: به همه مستاجران تسهیلات معیشتی و کمک بلاعوض پرداخت کردیم تا هرچه سریعتر وضعیت اسکان آنها تعیین تکلیف شود در حال حاضر نیز عمدتاً کانکس های شهرستان سرپل ذهاب خالی است و استفاده چندانی ندارد و توسط عوامل شهرداری و فرمانداری در حال جابجایی هستند.

فولادی با بیان اینکه کار بازسازی در نقاط روستایی به اتمام رسیده و درصد جزیی باقیمانده در هفته های آینده پیگیری خواهد شد عنوان کرد: همچنان فعالیت ستادهای معین که در مناطق روستایی فعالیت داشتند جهت پاسخگویی احتمالی به افراد خسارت دیده ادامه دارد و تا تعیین تکلیف آخرین واحد بنیاد مسکن و واحدهای متناظر سایر استانها که در قالب ستاد معین تشکیل شده اند در خدمت استان کرمانشاه است.

وی خاطرنشان کرد: از بعد حمایتی و نه وظیفه ای، برای ساخت و ساز واحدهای آسیب دیده ۹۳ هزار تن آهن آلات و سازه های پیش ساخته، ۹۱ هزار تن سیمان رایگان، ۱۵ هزار و ۳۰۰ تن سیمان یارانه ای، ۵۰۰ هزار متر تیرچه و ۲۲۰ هزار متر مکعب بتن آماده تامین شده است.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه مصالح تامین شده استاندارد و تحت کنترل و به قیمت مناسب در اختیار زلزله زدگان قرار گرفته افزود: با همکاری بانکهای عامل استان دو هزار و ۸۱۹ میلیارد تومان تسهیلات ساخت و ساز و ۶۴۸ میلیارد تومان کمک بلاعوض از سوی بنیاد مسکن در اختیار زلزله زدگان قرار گرفته است که این میزان مجموعاً سه هزار ۴۶۶ میلیارد تومان در قالب تسهیلات و کمک بلاعوض جهت ساخت و ساز واحدهای مسکونی و تجاری در مناطق زلزله زده بوده است.

مهر

این خبر را به اشتراک بگذارید :