به گزارش کلهرنیوز ، هدایت حاتمی صبح امروز پنجشنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد با انتقاد از روند کند ساخت پارک علم و فناوری کرمانشاه اظهار داشت: یک زمان روند ساخت هتل پارسیان به یک آینه دق برای مردم تبدیل شده بود و الان پارک علم و فناوری به یک مسئله و مشکل تبدیل شده است.

وی ساختار جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری در استان کرمانشاه را بسیار مریض دانست و افزود: پارک علم و فناوری نتوانسته ارتباط خوبی با مراکز رشد برقرار کند.

معاون امور اقتصادی استاندار کرمانشاه بیان داشت: یکی از رموز موفقیت یک استان افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان است که البته در استان کرمانشاه در سالهای اخیر نه تنها رشد نداشته بلکه با افت نیز مواجه بوده است.

وی عنوان کرد: در این راستا مراکز رشد گریزان از پارک علم و فناوری هستند و پارک علم نتوانسته نقش خوبی را در این راستا ایفا کند.

حاتمی ادامه داد: باید تغییر جدی در ساختار پارک علم و فناوری و ارتباط آن با مراکز رشد و جهاد دانشگاهی در این استان اتفاق بیفتد تا بتوانیم برای آینده کاری را از پیش ببریم.

وی خاطر نشان کرد: اگرچه در حال حاضر چیزی حدود ۱۲۰ هزار بیکار در استان داریم و کار ما کارآفرینی هایی است که بر حسب ضرورت و الزام زندگی انجام می‌شود ولی اساس رقابت در آینده کار پارک علم و فناوری است.

معاون امور اقتصادی استاندار کرمانشاه عنوان کرد: پارک علم و فناوری نتوانسته با صنعت دانشگاه ها ارتباط خوبی برقرار کند و این در حالی است که در استان از تعداد ۱۰۰ شرکت به هیچ وجه نباید عدول کنیم چرا که برای استانی که چند دانشگاه جدی دارد این پذیرفته نیست.

وی افزود: باید نحوه هم راستا کردن اعتبارات دولتی در راستای ارزش افزایی اقتصادی باشد.

حاتمی با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه ضعف داده و اطلاعات با هم بیداد می کند گفت: در این راستا سالنامه اقتصادی سال ۹۸ در تاریخ ۲۷ اسفند ۹۷ دست مردم می‌رسد و این معلوم است هیچ وقت هیچ استادی روی آن کار نمی کند چون دیتاهای آن قدیمی است.

وی با تاکید بر توجه به بهره وری از آب بیان داشت: باید در حوزه مقاومتی تدبیر جدی در این بخش داشته باشیم و ساعت ها در این خصوص همایش بگذاریم و به آن توجه ویژه داشته باشیم.

مرصاد

این خبر را به اشتراک بگذارید :