به گزارش کلهرنیوز ، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان حج نسبت به مفاهیم سیاسی حج مثل وحدت مسلمانان، دفاع از مظلوم و برائت از مشرکان تذکر دادند.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه این مفاهیم سیاسی مورد تأکید قرآن کریم است بیان کرد: دنیای اسلام باید وحدت داشته باشد و حقوق خود را درخواست کند.

علما دفاع از مردم فلسطین، یمن، سوریه و عراق در برابر دشمنان جهان اسلام را مفهوم سیاسی دیگر مورد تأکید قرآن دانست و خاطرنشان کرد: دشمن متجاوز هر روز به یمن حمله می‌کند، فلسطین توسط دشمنان مورد معامله قرار می‌گیرد و مردم بحرین سلب عضویت می‌شوند که مسلمانان باید از برادران و خواهران خود دفاع کنند.

خطیب جمعه کرمانشاه تأکید کرد: اگر مسلمانان از تجاوز داعش به کشورهای سوریه و عراق که به گفته وزیر امور خارجه پیشین آمریکا توسط استکبار ایجاد شده بود دفاع نکنند چه کسی یا چه ملتی دفاع خواهد کرد.

علما تصریح کرد: اینکه برخی بگویند حج عبادت است و آن را سیاسی نکنید، حرفی نادرست است زیرا ابعاد سیاسی حج مطابق خواسته‌های اسلام است که اسلام راه آن را باز کرده و مسلمانان باید در اجتماع عظیم حج فریاد رسوایی دشمن و مظلومیت ملت‌های مسلمان را فریاد بزنند.

امام جمعه کرمانشاه در سفارش به حجاج ایرانی گفت: به حجاج ایرانی سفارش می‌کنم با رفتار و گفتار با متانت به جمهوری اسلامی آبرو ببخشند زیرا حجاج نماینده ایران هستند که باید اخلاق کشور را رعایت کنند.

خطیب جمعه کرمانشاه به چهاردهم تیر ماه و ربودن دیپلمات‌های ایرانی اشاره کرد و گفت: این دیپلمات‌ها توسط صهیونیستها ربوده شدند و وضعیت آنها پس از سال‌ها هنوز بلاتکلیف است.

علما با اشاره به روز مالیات افزود: بودجه امسال کشور وابستگی کمتری به درآمدهای نفتی دارد و مالیات کشور را می‌چرخاند که برای خروج از وابستگی به درآمدهای نفتی باید همه ملت مالیات خود را دقیق و به موقع پرداخت کنند تا نفت برای آیندگان بماند.

خطیب جمعه کرمانشاه به مناسبت‌های روز تجلیل از بقاع متبرکه و امامزادگان و روز قلم اشاره کرد.

تسنیم

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :