به گزارش کلهرنیوز ، مسلم حدیدی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در جهاد دانشگاهی استان برگزار شد با بیان اینکه اکنون ۴۵ کد رشته تحصیلی در جهاد دانشگاهی استان وجود دارد اظهار داشت: هشت مورد از این رشته‌ها کارشناسی ارشد، ۳۰ مورد کارشناسی و هفت مورد در حوزه کاردانی است.

وی با اشاره به اینکه میزان درصد قبولی کنکور این مؤسسه برای دوره کارشناسی و ارشد به ترتیب ۸۵ و ۵۰ درصد است عنوان کرد: میزان قبولی در کنکور برای دانش‌آموختگان این مؤسسه از سال ۹۵ تاکنون روند صعودی داشته است.

حدیدی با بیان اینکه اکنون ۲۵۰۰ دانشجو در این مؤسسه مشغول تحصیل هستند گفت: هرچند تعداد دانشجویان در سطح کلان روند کاهشی دارد اما این میزان در جهاد دانشگاهی استان در سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشت.

قائم مقام جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه برای ترم جدید ظرفیت پذیرش ۲۰۰۰ دانشجو در جهاد دانشگاهی استان وجود دارد افزود: این ظرفیت برای دوره ارشد ۶۰۰ نفر در رشته‌های صنایع، الکترونیک، گیاهان دارویی، عمران سازه، جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری، گردشگری و نرم‌افزار کامپیوتر است.

وی درباره میزان افزایش شهریه برای ترم جدید گفت: سقف افزایش شهریه از طرف وزارت علوم اما شهریه نهایی از طرف هیئت امنا در استان تعیین می شود که با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی افزایش شهریه دور از انتظار است.

حدیدی با بیان اینکه تاکنون ۷۷۰۰ دانشجو از جهاد دانشگاهی استان فارغ‌التحصیل شده‌اند که ۳۶ درصد به صورت مستقیم جذب بازار کار شده‌اند بیان کرد: اکنون ۲۴۷ استاد در این دانشگاه مشغول تدریس هستند و براساس برنامه‌ریزی‌ها تا سال ۱۴۰۰ دانشجویان دکترا و خارجی نیز جذب می‌شوند.

وی با بیان اینکه سه حوزه مشارکت در آموزش‌های تخصصی، سازماندهی نظاک هدایت شغلی و توانمندسازی دانش‌آموختگان و ارتقای دانش کارآفرینی از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی به جهاد دانشگاهی واگذار شده است گفت: بر این اساس برنامه‌ای پنج ساله از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ تدوین شده است.

قائم مقام جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه هدف‌گذاری جهاد دانشگاهی توانمندسازی دانش کسب و کار دانشجویان است عنوان کرد: با توجه به وضعیت ویژه استان داشتن مدرک دانشگاهی مزیت نیست بلکه مزیت تقویت حوزه فکری دانشجویان در زمینه کارآفرینی و اشتغال است.

وی با بیان اینکه فضای دانشگاه از جمله کارگاه‌ها و فضاهای مرتبط با کیفیت آموزش دانشجویان با استانداردها منطبق است گفت: کارگاه‌ها و نشست‌هایی در زمینه کارآفرینی و اشتغال برگزار شده است و در این راستا یک مدل بومی توانمندسازی از مهر ماه اجرا می‌شود.

حدیدی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۸ کارگاه از حمله دو کارگاه بین‌المللی برگزار شد افزود: در سال گذشته در پنج کنفرانس ملی و بین‌المللی به عنوان همکار حضور داشتیم و چهار جلد کتاب منتشر شد.

قائم مقام جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه با بیان اینکه در دو سال گذشته به تئاتر زبان انگلیسی ورود پیدا کردیم افزود: با توجه به وضعیت گردشگری برنامه‌ای در این زمینه برگزار شد اما افرادی که دغدغه این موضوع را داشتند حضور پیدا نکردند.

وی از برگزاری المپیاد ورزشی در سطح دانشجویان در سال گذشته خبرداد و گفت: طرح ویژه هم‌آموز در این مؤسسه برنامه‌ریزی شده است که در این طرح فرد متخصص در یک حوزه دانش خود را به همکلاسی‌های خود آموزش می‌دهد و با اجرای طرح کیفیت یادگیری ارتقا یافته است.

حدیدی با بیان اینکه کافه کتاب در حوزه کتاب صوتی راه‌اندازی شده است افزود: رویکرد ایده‌پردازی نیشتمان به وزارت علوم پیشنهاد داده شده است که براساس آن کلاس‌های کارآفرینی که به کلاس‌های مفرح تبدیل شده با این طرح به کلاس‌هایی مفید تبدیل می‌شود و دانشجو در ۱۶ جلسه با کارآفرینی آشنا می‌شود.

قائم مقام جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه رویکرد دیگر تحقق اقتصاد دانش‌بنیان براساس پتانسیل دانشگاهی است که به وزارت علوم پیشنهاد داده شده است گفت: بر این اساس هفت شبکه برنامه برای هفت گروه برنامه‌ریزی شده است.

وی عنوان کرد: دانشجویانی که در مرحله پیش رشد شرکت ثبت کنند مشمول تخفیف ۵۰ درصدی و دانشجویانی که در مرحله رشد شرکت ثبت کنند مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی شهریه می‌شوند و برای اساتید نیز مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است.

حدیدی با اشاره به رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰ گفت: این رویداد سبب اشتغالزایی و برندسازی در حوزه بین‌المللی می‌شود و برای این رویداد یک المپیاد ملی با ۱۶ عنوان از حمله گردشگری در نظر گرفته شده است.

تسنیم

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :