عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت مدیریت صحیحی را در بازار ارز ندارد، گفت: این سوء مدیریت به خصوص در ماه های پایانی سال ۹۶ نمود بیشتری داشت و موجب افزایش قیمت دلار شد.

به گزارش کلهرنیوز ، علی اکبر کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین اظهار داشت: متاسفانه عملکرد بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز به گونه ای است که در ماه های آخر سال ۹۶ منجر به افزایش قابل توجه قیمت دلار شد و واکنش دیرهنگام دولت هم که محدود به انتشار گواهی سپرده ریالی و پلمپ چند صرافی و دستگیری تعدادی از دلالان بود، نتوانست تاثیر قابل توجهی در این بازار و کنترل قیمت ها بگذارد.

وی با اشاره به اینکه این سوء مدیریت موجب کاهش ۲۵ درصدی ارزش پول ملی شد، گفت: آنچه که تاکنون در بازار ارز شاهد بوده ایم این است که در دولت و بانک مرکزی انگیزه ای برای تلاش در جهت کاهش قیمت ارز و مدیریت صحیح و اصولی این بازار وجود ندارد.

این نماینده مجلس با تاکید بر ضرورت کنترل قیمت ارز و تاثیرات آن در اقتصاد عنوان کرد: ارز تاثیر مستقیمی در ایجاد تورم دارد و می تواند عامل بی ثباتی در اقتصاد کشور باشد و از همین رو این انتظار وجود دارد که در سال جدید، دولت بازار ارز را به درستی مدیریت کند.

کریمی با اشاره به افزایش قیمت ارز در ابتدای سال ۹۷ گفت: البته با توجه به افزایش مسافرت ها در عید نوروز، افزایش قیمت دلار قابل پیش بینی بود، اما اگر این روند در روزهای آینده ادامه پیدا کند، نشان دهنده این خواهد بود که اقدامات بانک مرکزی نتیجه ای در ساماندهی نرخ ارز نداشته است.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه رکود اقتصادی و شرایط نامناسب تولید، موجب شده که مردم تمایل به خرید و نگهداری دلار پیدا کنند، گفت: تا زمانی که به دلیل وضعیت نامناسب تولید، امکان سرمایه گذاری در بخش های تولیدی وجود ندارد و دلار زیادی در دست مردم و در خانه ها وجود دارد، همچنان شاهد تداوم نوسان و نابسامانی در بازارهایی مانند ارز خواهیم بود.

کریمی پیش بینی کرد با توجه به اینکه در روزهای اخیر قیمت دلار از مرز ۵ هزار تومان عبور کرده است، به احتمال زیاد در روزهای آینده نرخ ارز در همین کانال باقی خواهد ماند.

این خبر را به اشتراک بگذارید :