به گزارش کلهرنیوز ، محمودرضا نیازی مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه گفت: سازمان ملی استاندارد تنها مرجع رسمی کشور در تعیین عیار وانگ گذاری مصنوعات فلزات گرانبها می‌باشد.

وی اظهار داشت به منظور صیانت از حقوق عامه مردم در خصوص جلوگیری از عرضه مصنوعات طلا با عیار پایین‌تر از عیار رسمی کشور (۱۸ عیار) و طلای خارجی به منظور حمایت از کالای داخلی و عدم تعطیلی کارگاه‌های سازنده طلا، بازرسی از تعداد ۲۰۰ واحد صنفی دارای مجوز و ۵ کارگاه دارای کد شناسایی بصورت مستمر انجام می‌شود.

وی بیان کرد :  طی یکسال گذشته بازرسان این اداره تعداد ۲۰۰ مورد بازرسی و ۱۴۰ مورد نمونه برداری از سطح بازار و کارگاه‌های تولیدی به منظور کنترل عیار و انجام آزمون انجام داده که با کارگاه‌های متخلف از طریق اداره کل استاندارد استان محل تولید مطابق قوانین و مقررات اقدام قانونی انجام شده است.

وی بیان کرد :  از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد دو گشت مشترک با حضور دستگاه‌های ذیربط و متولی امر منجمله کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری، سازمان صمت، بازرسی اتاق اصناف و اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهرات استان برگزار گردیده که پیش بینی می‌شود روند بازرسی‌ها در ماه‌های جاری با شدت بیشتری انجام شود.

نیازی افزود: همه مصنوعات طلا باید دارای کد شناسایی بوده و کلیه فروشندگان مکلف هستند در فاکتور فروش نسبت به درج کد شناسایی اقدام و از عموم مردم نیز خواستند که در زمان خرید طلا به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشند.

وی  در پایان یاد آور شدند از ثمرات نظارت مستمر بازرسان اداره کل استاندارد بر کارگاه‌های سازنده طلا و نیز مراکز عرضه و توزیع آن‌ها، تنگ شدن عرصه برای کارگاه‌های متخلف سازنده طلا با عیار پایین می‌باشد./باشگاه خبرنگاران جوان

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :