به گزارش کلهرنیوز ، دکتر صید محمد قاسمی رئیس اداره دامپزشکی اسلام آباد غرب در گفتگو با اسلام آباد خبر، گفت؛ بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یکی از بیماریهای کشنده و خطرناک ویروسی (نایروویروس) مشترک بین انسان و دام می باشد که در دام بجز تب خفیف علائم چندان مشخصی ندارد اما انسان در اثر استفاده از گوشت دام آلوده و گزش کنه های آلوده به این بیماری مبتلا می شود.

دکتر قاسمی بیان نمودند که مردم جهت جلوگیری از این بیماری از خرید و مصرف گوشت های حاصل از کشتار غیرمجاز خودداری نمایند وحتما از گوشتهایی استفاده نمایند که در کشتارگاه ذبح گردیده و ممهور به مهر دامپزشکی باشند.

در همین راستا به روستاییان توصیه نمودند که هنگام ذبح دام از وسایل ایمنی مثل دستکش و عینک و… استفاده نمایند و از دست زدن به کنه ها و کشتن آنها با دست خودداری نمایند و گوشت حاصل از ذبح را بعد کشتار بمدت ۲۴ ساعت و دل وجگر ۷۲ ساعت در دمای یخچال نگهداری کنند تا عامل بیماری از بین رود و سپس استفاده نمایند.

وی همچنین بیان نمودند که این اداره در راستای مبارزه با این بیماری در فصل بهار ۱۳۹۸ علاوه بر آموزش دامداران مقدار۴۹۲ لیتر سم بصورت رایگان جهت مبارزه با این بیماری با همکاری دهیاران بصورت سمپاشی مصرف نموده است.

تعداد ۵۱۷۹ راس دام سنگین و ۵۷۲۲۰ راس دام سبک و ۱۵۹۸۵۰ متر مربع جایگاه دام در این طرح سمپاشی شده است.

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :