به گزارش کلهرنیوز ، امیدعلی مرآتی اظهار داشت: براساس این طرح کنتورهای هوشمندی در حوزه‌های مصرف خانگی، کشاورزی و صنعتی در حال نصب هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه عنوان کرد: با نصب این کنتورها از راه دور امکان رصد مصرف مشترک وجود دارد و در صورتی که مشترکان مصرف برق زیادی داشته باشد می‌توان از راه دور برق آن‌ها را قطع کرد.

مرآتی با بیان اینکه نقش مردم در زمینه مدیریت مصرف بسیار عالی است کمک کرد: با مدیریت مصرف مردم امروز توانستیم در ناحیه سبز قرار بگیریم اما با توجه به تغییر ساعت کاری ادارات برای ماندگاری در ناحیه سبز مدیریت مصرف باید افزایش یابد.

وی گفت: از مشترکان کرمانشاهی درخواست می‌شود از ساعت ۱۲ تا ۱۶ بعدازظهر و ۱۹ تا ۲۳ شب که اوج مصرف در روز و شب محسوب می‌شوند مدیریت مصرف داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان اینکه پیک بار مصرف استان در شب است عنوان کرد: ساعت ۱۲ تا ۱۶ بعدازظهر پیک روز کشوری است و چنانچه در استان مدیریت نشود احتمال خارج شدن نیروگاه‌ها از مدار و اعلام خاموشی در سراسر کشور وجود دارد.

مرآتی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در استان گفت: سهمیه‌ای از طریق مدیریت شبکه به صورت هفتگی به استان‌ها اعلام می‌شود و چنانچه میزان مصرف استانی بیش از سهمیه باشد در محدوده قرمز قرار می‌گیرد و خاموشی اعمال می‌شود و در صورت مصرف کمتر از میزان تعریف شده مشمول تشویق شرکت توانیر قرار خواهد گرفت.

تسنیم

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :