به گزارش کلهرنیوز ، علیرضا تخت‌شاهی ، اظهار داشت: طی هفته گذشته شاهد افزایش بی‌سابقه مصرف آب در استان بودیم به‌طوری‌ که تاکنون شاهد این میزان افزایش مصرف روزانه آب نبوده‌ایم.

وی عنوان کرد: در پی افزایش دمای هوا طی روزهای پایانی نخستین ماه تابستان مصرف آب توسط شهروندان کرمانشاهی به افزایش ۲۲ درصدی نسبت به میانگین مصرف کل سال رسیده است.

تخت‌شاهی با بیان اینکه این میزان افزایش در ابتدای شروع فصل گرما ۱۷ درصد بوده است گفت: این میزان مصرف، افزایش ۵۲ درصدی مصرف آب در فصل گرم در مقایسه با میانگین مصرف فصل سرد را نشان می‌دهد.

وی افزود: افزایش مصرف آب فشار مضاعفی به شبکه توزیع و تأسیسات و ایستگاه‌های پمپاژ شهرها که اکنون با تمام ظرفیت در حال تأمین آب شرب شهروندان در سطح استان هستند، وارد می‌کند.

تخت‌شاهی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب با حداکثر ظرفیت در حال پمپاژ و انتقال آب به مخازن و شبکه توزیع است عنوان کرد: با وجود اینکه همه آب موجود به داخل شبکه پمپاژ می‌شود در برخی محلات دچار افت فشار مقطعی در شبکه توزیع هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فالاب شهری استان کرمانشاه از حجم بالای تماس های مردمی با سامانه ۱۲۲ آبفا خبرداد و گفت: تماس‌های زیادی در این مدت با این سامانه برقرار شده که بیشتر در حوزه کسب اطلاع از افت فشارهای ناشی از افزایش میزان مصرف اخیر است.

وی افزود: بارندگی‌های مناسب سال آبی جاری سبب شده است تا تصور غلطی در جامعه مبنی بر رفع مشکل کم آبی ایجاد شود و همین مسئله در کنار افزایش دمای هوا و ماندگاری آن سبب شده است تا مصرف امسال آب استان کرمانشاه به شکل قابل توجهی افزایش یابد.

تخت‌شاهی با بیان اینکه صرفه‌جویی در مصرف آب با وجود بارش‌های مناسب امسال همچنان باید مورد توجه جدی همگان باشد افزود: با توجه به شروع گرمای هوا و احتمال طولانی‌تر بودن روزهای گرم، مردم همچنان باید مدیریت مصرف آب را جدی گرفته و مصرف بیش از نیاز خودداری کنند.

وی گفت: در چنین شرایطی مشترکان باید ضمن مدیریت مصرف و رعایت الگوهای مصرف آب به نحوی از آب موجود استفاده کنند که همشهریانی که با افت فشار آب مواجه هستند نیز از این موهبت الهی بهره‌مند باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه سازگاری با کم‌آبی و نهادینه کردن فرهنگ درست استفاده کردن از آب را از نیازهای امروز استان دانست و افزود: بیش از هر موضوع دیگری نیاز به آموزش در این زمینه داریم تا ضمن یادآوری چالش کمبود آب، روش‌های درست استفاده کردن از این مایع حیاتی را به مردم آموزش دهیم.

تسنیم

این خبر را به اشتراک بگذارید :