به گزارش کلهرنیوز ، محمدسعید جعفری ، با اشاره به اینکه بازار طلا در استان کرمانشاه همچنان در رکود به سر می‌برد اظهار داشت: دامنه نوسانات بازار طلا در استان کاهش یافته است و هر چند امروز قیمت افزایش یافت اما آنچنان محسوس نبود.

وی با بیان اینکه قیمت و نوسانات نرخ طلا ارتباط مستقیمی با نرخ دلار دارد عنوان کرد: هرچند قیمت طلا به صورت لحظه‌ای تغییر می‌کند اما به طور تقریبی به دامنه نوسانی کمی رسیده است یعنی تغییرات نرخ طلا ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان و برای سکه حدود ۲۰ هزار تومان است.

جعفری با اشاره به اینکه اکنون تمایل مردم به فروش بیشتر از خرید است و نسبت به گذشته افزایش یافته است گفت: ۳۰۰ واحد طلافروشی پروانه کسب دارند و از ابتدای سال تاکنون هفت مورد درخواست ابطال پروانه و چهار مورد درخواست دریافت مجوز داشته‌اند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان کرمانشاه با اشاره به تغییر لحظه‌ای نرخ طلا بیان کرد: در ساعت ۱۲:۳۰ خرید هر گرم طلا ۴۰۴ هزار تومان و هر سکه بهار آزادی چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده است.

وی با اشاره به خرید و فروش طلای دست دوم از طریق کانال‌های تلگرامی بیان کرد: این کانال‌ها غیرمجاز هستند و با نیروی انتظامی، پلیس آگاهی و پلیس فتا مکاتباتی انجام شده است زیرا این کانال‌ها منشأ مشخصی ندارند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان کرمانشاه گفت: به دنبال خرید و فروش طلا از طریق کانال‌های تلگرامی ممکن است در مکانی قرار گذاشته شود که خود بهانه‌ای برای اهدافی همچون زورگیری، سرقت و تجاوز باشد.

وی افزود: بارها تأکید شده که طلا از مغازه‌های دارای پروانه کسب و معتبر خریداری شود و صرف مقداری قیمت پایینتر به کانال‌های تلگرامی توجه نکنند و ممکن است تبعاتی همچون تقلبی بودن طلا، عیار پایین و جعلی بودن فاکتور داشته باشد که امکان پیگیری وجود ندارد.

 

تسنیم

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :