به گزارش کلهرنیوز ، حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: وجود نقدینگی های سرگردان در جامعه سبب ویرانی بازار خودرو، مسکن، سکه و… شده است.

وی افزود: انحصاری بودن واردات قطعات خودرو سبب شده ۱۷۰ هزار خودرو در پارکینگ باشد و برخی نیز به بهانه نبود قطعه با هدف گران تر شدن قیمت خودرو از ورود آن به بازار امتناع می کنند.

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید دو سالی از خودروسازی حمایت شود و سپس تعرفه واردات خودرو را صفر کنیم. از آن پس باید منتظر خروج خودرویی رقابت پذیر، ارزان قیمت و صادرات محور باشیم در غیر این صورت خوردو سازی سر و سامان نمی گیرد.

حجت الاسلام حسینی کیا با اشاره به راه‌اندازی خط تولید پژو ۳۰۱ گفت: برخی خودروهای دیگر هم می توانند صددرصد بومی شوند و از شرایط تلاطم و تحریم عبور کنند.

وی افزود: خرید سهام دولتی در ایران خوردو و سایپا کاری درست است زیرا سهم داشتن دولت از اساسی ترین اشکالات بازار خودرو است که سبب شده این شرکتها حیات خلوت دولت باشند اما این فروش باید با قیمتی عادلانه و به روز و نه به ثمن بخس باشد.

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :