به گزارش کلهرنیوز، سرهنگ حسین براری فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از تلف شدن ۷۲ راس گوسفند در یکی از روستاهای ماهیدشت به دلیل استفاده از آب آلوده به سموم کشاورزی خبر داد.

وی عنوان کرد: به دنبال اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تلف شدن تعداد زیادی گوسفند در یکی از روستاهای شهر ماهیدست، مأموران پاسگاه این شهر برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

براری گفت: با حضور پلیس در محل و انجام تحقیق مشخص شد ۷۲ راس گوسفند یکی از عشایر روستا به علت استفاده از آب چاه کشاورزی که آغشته به سموم تقویتی محصولات کشاورزی بوده تلف شده‌اند.

وی عنوان کرد: طبق نظر کارشناسان، ارزش احشام تلف شده به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال می‌رسد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه به دامداران و کشاورزان توصیه کرد تا دام و محصولات کشاورزی خود را بیمه کنند تا در صورت وقوع حادثه، زیان آن جبران شود.

اقدام کشاورز در استفاده از کود محلول قانونی بوده است

جهانبخش حاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت:  کشاورزان مخازن کودی دارند که در سیستم آبیاری تحت فشار طراحی می‌شود و در داخل این مخزن کود ازته محلول، هواگیری و به تدریج در سیستم تزریق می‌شود و در اختیار گیاه قرار می‌گیرد.

رئیی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه استفاده از کود محلول کاملا قانونی است عنوان کرد: مالک این مزرعه کود اوره یا ازت را در این مخزن با آب محلول کرده و زمان هواگیری مقداری از آب وارد نهر کنار مزرعه شده است.

حاتمی افزود: متأسفانه دامداران که از منطقه دیگری نیز آمده بودند وارد مزرعه شدند و گوسفندان از این آب استفاده کردند و ۷۲ رأس تلف شد.

تسنیم

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :