به گزارش کلهرنیوز ، خلیل حیدری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در چهار ماه نخست امسال ۴۲۰ میلیون و ۴۸۵ هزار و ۷۱۸ دلارکالا با وزن ۹۴۴ هزار و ۷۵۷ تن در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه  اظهار و صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش یک درصد افزایش و از نظر وزن هشت درصد کاهش یافته است.

وی عنوان کرد: از این میزان، تشریفات صادرات از گمرک پرویزخان ۲۰۹ میلیون و۷۱ هزار و ۲۰۶ دلار کالا به وزن ۳۸۳ هزار و ۶۶۲ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۹۴ درصد و از نظر وزن نیز ۱۵ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: در چهار ماه نخست امسال گمرک پرویزخان سهم نخست میزان صادرات را در بین گمرکات استان کرمانشاه به خود اختصاص داده است.

حیدری افزود: دراین مدت نیز تشریفات صادرات از گمرک کرمانشاه ۱۸۲ میلیون و ۹۳۸ هزار و ۸۱ دلار کالا به وزن ۴۴۵ هزار و ۱۳۰ تن است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۳۹ درصد و از نظر وزن ۳۴ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: در چهار ماه نخست امسال تشریفات صادرات از گمرک خسروی ۲۰ میلیون و ۳۵۹ هزارو ۲۴۲ دلار کالا به وزن ۴۹ هزارو ۳۰۲ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن ۳۸۳ درصد و از لحاظ ارزش ۷۶۶ درصد رشد داشته است.

حیدری تشریفات صادرات گمرک پاوه را هشت میلیون و۱۱۷ هزارو ۱۸۹ دلار کالا به وزن ۶۶ هزارو ۶۶۲ تن عنوان کرد و افزود: این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۲۴ درصد و از لحاظ وزن ۵۲۷ درصد افزایش داشته است.

وی عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را گوجه فرنگی تازه یا سردکرد، هندوانه تازه، لوازم خانه‌داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی، خربزه کود اوره، کیسه پلاستیکی، رخام پولیش داده شده شکل داده شده یا کار شده، انواع بستنی حتی دارای کاکائو، ظروف ملامین، رب گوجه فرنگی و سفره یکبار مصرف عنوان کرد.

تسنیم

این خبر را به اشتراک بگذارید :