به گزارش کلهرنیوز ، سعید نمکی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح بیمارستان قدس پاوه اظهار داشت: در سالهای بعد از انقلاب دستاوردهای بزرگی در حوزه سلامت داشته‌ایم.

وی افزود: در کنترل بیماری های غیرواگیر اقدامات خوبی انجام شده در طرح ملی کنترل فشارخون که اخیرا با همکاری وزارت بهداشت، بسیج، نظام پزشکی و بخش خصوصی انجام شد کرمانشاه جزو استانهای پیشتاز بود و چند روز قبل دبیرکل سازمان جهانی بهداشت هم این دستاورد در اوج تحریم‌ها را به رهبر انقلاب و ملت ایران تبریک گفت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از بهره های طرح تحول نظام سلامت توسعه زیرساختهاست که محقق شده است؛ در دولت یازدهم و دوازدهم در توسعه زیرساختهای سلامت، هزینه بیماران خاص، کاهش پرداخت از جیب در هزینه‌های بستری و… کارهای بزرگی انجام شد.

نمکی ادامه داد: مرحله دوم طرح تحول را با تقدم پیشگیری بر درمان و تقدم درمان سرپایی بر بستری و توسعه زیرساختها در نقاط کم برخوردار آغاز کردیم.

وی تصریح کرد: معتقدیم برای توسعه عدالت در سلامت باید بیشترین سرمایه گذاری در نقاط مرزنشین و کم برخوردار صورت گیرد و برای این موضوع کارهای بسیار خوبی با سپاه انجام داده‌ایم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که مرزنشینان مرفه و برخوردار، حافظان اصلی امنیت پایدار هستند و این جزو سیاست های قابل پیگیری در دولت دوازدهم است.

نمکی بیان داشت: قول می دهیم که با همت مردم این منطقه در آینده آنچه که فکر می‌کنید باید برایتان فراهم شود در دسترس شما باشد.

البته وی در اظهاراتی که کاملا بی‌ربط به حوزه کاری‌اش بود، قول داد برای ثبت جهانی منطقه اورامانات تلاش کند تا بتوان  آنرا به عنوان ثبت جهانی بهره‌برداری کرده به عنوان توسعه گردشگری سلامت از آن بهره‌مند شد.

مرصاد

این خبر را به اشتراک بگذارید :