به گزارش کلهرنیوز ، علی فولادی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: بنیادمسکن با حضور ۱۳ ستاد معین از استان های مختلف کشور کار بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه  را آغاز کرد.

وی افزود: تا کنون بازسازی بیش از۱۰۸ هزار واحد آسیب دیده به پایان رسیده و یا در دست اقدام است.

رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بیان داشت : تعداد ۶۷ هزار و ۵۰۰ واحد تعمیری وجود داشت که کار تعمیرات آنها سال گذشته به پایان رسید و از مجموع واحدهای تخریبی تعداد ۳۲ هزار واحد تا امروز به پایان رسیده و مابقی نیز با پیشرفت فیزیکی مناسبی در حال ساخت هستند.


این مسئول تصریح کرد : واحدهای احداثی باقیمانده عمدتا در شهر سرپلذهاب هستند که دلیل آن افزایش مساحت و تعداد طبقات است .

فولادی ادامه داد : ۹ هزار و ۱۰۰ واحد از شهرداری پروانه ساخت گرفتند که تا امروز بیش از ۵ هزار و ّ۵۰۰ واحد آن تکمیل و به بهره برداری رسیده است و مابقی نیز تا پایان سال به پایان خواهد رسید.

وی درادامه به اقدامات حمایتی بنیاد مسکن اشاره کرد و اظهارداشت : توزیع بیش از ۹۳هزارتن آهن آلات ساختمانی با قیمت سال ۱۳۹۶، توزیع ۱۷۰ هزارتن سیمان رایگان، پرداخت ۳هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم سود و بلاعوض از جمله این اقدامات است.

رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه عنوان کرد: کاربازسازی عمدتا به پایان رسیده است و واحدهای باقیمانده در جریان فرصت سازی از زلزله افزوده شد که طبق برنامه در  حال بازسازی هستند.

این مسئول همچنین به بازسازی پروژه مسکن مهر شهید شیرودی اشاره کرد و گفت :این پروژه ۷۲ واحد تخریبی و ۵۰۴ واحد مقاوم سازی دارد که دانشکده های فنی دانشگاههای تهران و خواجه نصیر کار مقاوم سازی را انجام دادند وتا کنون بیش از ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 وی ادامه داد :تعداد ۹ بلوک در روزهای آینده تکمیل شده و تحویل داده می شود و ۷ بلوک دیگرنیز تا ۲ ماه آینده تحویل مالکین خواهد شد.

رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خاطر نشان کرد : در پروژه مسکن مهر شهید شیرودی ۵۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای بازسازی آن هزینه شده است.

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :