به گزارش کلهرنیوز  ، پژمان صالحی فر امروز پنج شنبه در نشست خبری با خبرنگاران گفت:  نیاز به خون و فرآورده های آن مختص گروه خاصی نیست همه افراد جهان به این فرآورده نیاز دارند و در کشور ما هم با شرایط خاص و آمار بالای تصادفات که جزو رتبه های بالای کشور هم هستیم نیاز به آن به شدت احساس می شود.

وی خاطر نشان کرد: حدود ۸۰ درصد مرگ و میر در تصادفات حین انتقال بیمار به بیمارستان و بخاطر خونریزی اتفاق می افتد که اگر این فرآوده در دسترس باشد و به بیمار تزریق شود بدون شک آمار مرگ و میر کاهش پیدا می کند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه آمار مصرف خون روز به روز افزایش دارد، گفت: به دلیل بالا رفتن بیماریهایی مثل سرطان این امر طبیعی است.

صالحی فر اظهار داشت: باید دست به دست هم دهیم و اهدای خون و تامین این فرآورده را به عنوان دغدغه اجتماعی برای مردم مطرح کنیم تا هر کس در هر جایگاهی قرار دارد این را وظیفه اجتماعی و شرعی خود بداند.

وی بیان داشت: سال گذشته در استان ۴۵ هزار نفر اهداء خون داشتیم و اینکه در یک استان با جمعیت ۲ میلیون نفر فقط این تعداد بار اهدای خون را به عهده داشته باشند، منطقی نیست و باید تلاش کنیم این آمار بالا برود.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه ادامه داد: سالانه ممکن است از این تعداد اهدا کننده به دلایل مختلف ریزش هایی را داشته باشیم و اگر ورودی ما افزایش نداشته باشد طی ۷ یا ۸ سال آینده با چالش کمبود خون  در استان مواجه می شویم.

وی نیاز به فرآورده های خونی را در تعطیلات تابستان و عید نوروز و ایام سرد سال بیش از سایر زمانهای دیگر اعلام کرد و گفت: در این زمانها با کمبود ذخایر فرآورده های خونی مواجه می شویم.

صالحی فر گفت: نیاز به خون مختص یک زمان خاص نیست و اهدا کنندگان بدانند با اهدای خون می توانند زندگی بخش باشند.

وی در ادامه به تکنولوژی اهدای پلاکت و پلاسمای خون نیز اشاراتی داشت و افزود: این اهدا می تواند به بیماران سرطانی، شیمی درمانی و بیماران پیوندی کمک کند و سالانه جان چندین نفر به این واسطه نجات داده شود.

صالحی فر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه امسال بازگشایی مرز خسروی قطعی است، اظهار داشت: بر این اساس پیش بینی می شود حدود ۳ تا ۴ میلیون نفر از این مرز خارج شوند لذا باید آمادگی داشته باشیم و خود را مجهز به امکانات لازم کنیم تا هم میزبان خوبی باشیم و هم اجازه ندهیم هیچ کم کاری به اسم کرمانشاه تمام شود.

وی ضمن تبریک روز خبرنگار به تمامی فعالان عرصه رسانه، اظهار داشت: خبرنگاران دغدغه‌های مردم را دغدغه‌های خود می‌دانند و با عشق در این راه ورود پیدا کردند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه افزود: خبرنگار می تواند یک بازوی قوی در تامین نیازهای اساسی جامعه باشد.

وی بیان داشت: خبرنگاران حلقه واسط بین مردم و مسئولان هستند و می‌توانند در جایگاه تصمیم‌سازی قرار گیرند لذا در عرصه تشویق و ترغیب مردم به اهدای خون نیز می توانند نقش آفرینی کنند.

مرصاد

این خبر را به اشتراک بگذارید :