به گزارش کلهرنیوز ، حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز خواستار ورود رئیس قوه قضائیه به موضوع پتروشیمی اسلام آبادغرب شد.

وی با اشاره به اینکه؛ در روزهای اخیر یکی از مسئولان در بازدید از منطقه وِیژه اقتصای اسلام آبادغرب اعلام کرده که موضوع احداث پتروشیمی از اساس اشتباه بوده، اظهار کرد: چند ماه پیش نیز در همین خطبه های نمازجمعه تذکر داده شده که عده ای بر منطقه ویژه اقتصادی چنبره انداخته اند و میلیادها تومان را به جیب می زنند و عده ای کج فهم که همیشه مواضع را سیاسی می دانند و بدنبال تخریبگری هستند؛ شروع به داد و بیداد کردند که شما نباید چنین موضع بگیرید و فشارها، تهمتها و تخریب ها نمودند که شما این را دنبال نکنید و خدا را شاکرم که پس از ۹ ماه حقانیت این موضع ما مشخص شد که عده ای حقا” و انصافا” بر منطقه ویژه اقتصادی چنبره انداخته اند.

حجت الاسلام مهری عنوان کرد: عده ای از این افراد سیاسیون فریبکار هستند که زمانی که موسم انتخابات فرار می رسد، برای جمع کردن رای مردم شروع به تبلیغات بدون پشتوانه می کنند که با پتروشیمی چه می کنیم، چند هزار نفر را  سرکار می بریم، پیتروشیمی را چنان افتتاح و قوی می کنیم که همه بیکارها سرکار بیایند .

عده ای دیگر اقتصادیون هستند که بر منطقه ویژه اقتصادی چنبره انداخته اند که بنام مردم و با زمین و امکانات مردم ولی منافع به جیب خودشان می رود و می گویند چنین و چنان می کنیم . آقای وزیر نفت که می گویند مشکل پتروشیمی تحریم آمریکاست این دروغ است حرف غلطی ست و مشکل دقیقا” همین افراد هستند که امروز به این حرف ها می رسند.

امام جمعه اسلام آبادغرب از رئیس محترم قوه قضائیه درخواست نمود: به سازمان بازرسی کل کشور و به دادستان بعنوان مدعی العموم دستور بدهد که هیئت قوی، شجاع و نترس به این منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب ورود پیدا کند و ببینند چه خبر است، چرا اینگونه مردم را ۱۰ سال علاف کرده اند  و سرکار گذاشته اند؟!

وی با تبریک روز خبرنگار نیز از خبرنگاران خواست: رسانه های شجاع و دلسوز مواضع ما را در کشور منعکس کنند و مطالبه کنند که یک هیئت قوی بی طرف پای کار بیاید که مشخص شود چه خبر است ؟ چرا چندین دوره نمایندگان، مسئولین و هیئات مختلف و چندین وزیر بیایند و مانور اشتغالزایی بدهند و پس از ۱۰ سال چندین مسئول بیایند و مصاحبه کنند که طرح پتروشیمی در این منطقه ویژه اقتصادی از ابتدا اشتباه بود؟!

امام جمعه شهرستان در بخش دیگری از خطبه ها  با اشاره به اینکه اخیرا: در مرداد ماه برای اولین‏ بار عرضه بنزین صادراتی با اکتان ۹۱ متعلق به پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بخش بین‏الملل بورس انرژی ایران عرضه شد که از این رقم۳ هزار تن بنزین صادراتی به مقصد کشور افغانستان معامله شد. فروش بنزین صادراتی ایران برای نخستین‏بار در صنعت نفت ایران صورت گرفته است. نکته جالب اینکه این دستاورد توسط قرار خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت گرفته و در شرایط تحریم و بدون هیچگونه اتکایی به کشورهای خارجی، این مسئله اتفاق افتاده است.

وی افزود: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با بهره‏برداری از پالایشگاه ۳۶۰ هزار بشکه ‏ای خلیج ‏فارس، کمک بزرگی به جهش تولید بنزین و فرآورده ‏های نفتی کشور کرده تا علاوه بر خودکفایی ایران در تولید سوخت مورد نیاز خود، بتواند به صادرکننده بنزین تبدیل شود. مسئله مهم در مورد پالایشگاه ستاره خلیج فارس این است که این پالایشگاه بدون اتکا به کمک های خارجی و توسط جوانان ایرانی ساخته شده است. متخصصان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با اجرای این پروژه ، نشان دادند که می‏توانند کارهای بزرگی را بدون اتکا به شرکت های خارجی انجام دهند.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: در ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی و در اوج تحریم‏های کشور ، سپاه پاسداران یک شاهکار مهندسی و صنعتی را به دست مهندسان ایرانی بدون دخالت خارجی‏ها به جهان معرفی کرد. سپاه پاسداران، هنگامی زیر بار سنگین پروژه‏هایی مانند پالایشگاه ستاره خلیج فارس و خودکفایی بنزین رفت که اولاً ؛ دشمن به تحریم های بی سابقه متوسل شده بود و ثانیاً ؛ کسی برای رفع نیاز کشور به بنزین داوطلب کار نشده بود

وی افزود: وزارت خزانه ‏داری آمریکا اخیرا نام «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را در فهرست افراد تحریم ‏شده قرار داد. قرارگیری نام افراد در این فهرست، دارایی‏های احتمالی آن‏ها در آمریکا را مسدود کرده و اتباع آمریکا را از داد و ستد مالی با آن‏ها منع می‏کند. تحریم ظریف در درجه نخست، نمایان‏گر استیصال و درماندگی واشنگتن در برابر قدرت دیپلماسی ایران است. در واقع، بر خلاف تصورات کاخ سفید که تحریم ظریف را بر اساس منطق تداوم فشار حداکثری و امکان کشاندن ایران به پای میز مذاکره دروغین ترامپ، ارزیابی می‏کنند، این رخداد باعث شد تا جهان بار دیگر به قدرت دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران واقف شد، قدرتی که در ۴۰ سال گذشته توانسته در کنار سایر حوزه های قدرت، سیاست های آمریکا را با شکست مواجه کند.

وی اضافه نمود: “تحریم، فشار حداکثری و تهدید”، سه ابزار دولت ترامپ برای مقابله با ایران است که با خروج آمریکا از برجام، در دستور کار ساکنان کنونی کاخ‏ سفید قرار گرفته است. اقدامات هوشمندانه جمهوری اسلامی ایران اما اقدامات دولت ترامپ ضد جمهوری اسلامی ایران را خنثی کرده و مانع از آن شده است تا ایران‏ هراسی ساختگی ترامپ در جهان محلی از اِعراب داشته باشد.*

امام جمعه شهرستان تصریح کرد: تحریم ظریف بار دیگر ثابت کرد که نباید به وعده های برجامی و مذاکره با غربی ها خوشبین بود. دکتر ظریف در ۶ سال گذشته بارها از برجام حمایت کرده و آن را یک سند موفق خوانده است. حتی وی پیش از امضای برجام تاکید کرده بودند که هر نوع توافقی از عدم توافق بهتر است. اما تجربه چند سال گذشته نشان داده است که برجام یک توافق بسیار بد بود و صرفا باعث هدر رفتن امکانات و توانایی های ایران برای پیشرفت شده است

وی با اشاره به مناسبت های پیش رو خاطرنشان ساخت:  ۲۳مرداد ماه ، سالگرد پیروزی و مقاومت ۳۳ روزه حزب الله لبنان در برابر ارتش به ظاهر قدرتمند رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ ميلادى و شکست مفتضحانه این رژیم، به عنوان «روز مقاومت اسلامی» نام گذاری شده است. نامگذاری این روز به این نام یعنی «مقاومت اسلامی» و بازخوانی حوادث و تحولات آن، هر زمان دستاوردهای بسیار والا و ارزشمندی را به همراه دارد، چراکه این پیروزی ارزش های واقعی و حقیقی شکل گیری جریان مقاومت و یا به تعبیری ، «جبهه مقاومت» در یکی از حساسترین مناطق راهبردی جهان و نتایج ثمربخش آن را برای تمامی ملتهای مبارز را به اثبات می رساند؛ چنانکه در سالهای اخیر نقش موثر آن در ظهور «جبهه مقاومت» برای مقابله با توطئه های تفرقه افکنانه و تجاوزطلبانه جریان عبری-عربی- غربی در سوریه و عراق و پیروزی در این مصاف را به خوبی مشاهد نمودیم، روندی که همچنان با قدرت و توان بیشتری ادامه دارد.

حجت الام مهری بیان داشت: دستاوردهای این پیروزی ها و خط مشی حزب الله لبنان در طی سالهای اخیر به خوبی ثابت نموده است که راهبرد مقام معظم رهبری در مقابله با دشمنان با محوریت اصل دینی «مقاومت» تنها راهبرد موثر در مقابل دشمنان است: «ایستادگی و مقاومت کردن در مقابل زیاده‏خواهی دشمن و زورگیری دشمن و باج‏خواهی دشمن، راه جلوگیری از پیش‏ آمدن اوست؛ پس صرفه با مقاومت است.» و به همین دلیل لازم است که «نظریّه ‏ی مقاومت در مقابلِ دشمنِ قوی‏ پنجه» تبلیغ و ترویج شود.

وی یادآور شد:  دستاوردهاى جنگ ۳۳ روزه براى حزب‏الله و امروز جبهه مقاومت عبارتند از:

۱.تجلی «حزب‏الله» به عنوان يك نيروى تأثير گذار در منطقه

۲. ایجاد قدرت بازدارندگی در مقابل اسرائیل

۳.افزایش قدرت و توان نظامی با تجربه این جنگ

۴. شکل گیری محور مقاومت در منطقه با الگوپذیری از حزب الله

/اسلام آبادخبر

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :