به گزارش کلهرنیوز  ، سید تیمور حسینی پیش از ظهر امروز پنج شنبه در پنجاه و هفتمین جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان کرمانشاه که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در استان کرمانشاه اراده جدی دستگاه‌های مربوطه برای کاهش حوادث جاده‌ای وجود دارد.

فرمانده پلیس‌راه کشور افزود: در کشور حدود ۲۰ برابر تلفات زلزله سرپل ذهاب تلفات جاده‌ای داریم که این رقم یک فاجعه محسوب می شود.

این مسئول بیان داشت: امروزه در بحث رویکردهای مدیریتی دچار ایراد جدی هستیم تفکر مدیریتی قالب ما تفکر معطوف مقابله است در حالی که در دنیا تفکر و نگاه مدیریتی معطوف به پیشگیری است که با هزینه کمتر قادر خواهیم بود از وقوع هر جایی که در سطح ملی تاثیرگذار باشد پیشگیری کنیم.

حسینی افزود: در بحث حوادث رانندگی عواملی را که مشخص می کنیم انسان، راه و وسیله نقلیه است که ۸۰ درصد از عوامل وقوع تصادفات عامل انسانی است اما نقش راه را در این میان نمی‌توان کتمان کرد.

وی نقشه راه را در وقوع و پیشگیری استثنایی دانست و گفت: در این راستا نیازمند هستیم به سوی رویکرد استفاده از فناوری و تکنولوژی حرکت کنیم چرا که با تجهیزات روز افسران ما می‌توانند به صورت سرخط از تمام سوابق راننده و … باخبر شوند.

فرمانده پلیس راه کشور گفت: امروز دغدغه پلیس راه در استان کرمانشاه پیش از این که راه‌های اصلی باشد راه‌های فرعی و روستایی معطوف شده است.

وی با اشاره به اینکه در راههای فرعی اثر بخشی حضور پلیس می تواند در پیشگیری از حوادث جاده ای بسیار موثر واقع شود، بیان داشت: لازم است در راه‌های اصلی تجهیزات فراوانی به کار گرفته شود و این راه ها را به سیستم های هوشمند بسپاریم و توان را برای راه های فرعی بگذاریم که اصلاح زیرساختی آن‌ها ارقام درشتی می شود.

این مسئول تردد تریلرهای حامل سوخت را در کرمانشاه و برخی استانهای دیگر از جمله لرستان یکی از دغدغه های مهم دانست و گفت: تردد این خودروها علاوه بر آسیب به زیرساختها خطرات جدی را برای مناطق مسکونی که در طول مسیر هستند ایجاد می‌کنند لذا باید برای این بخش که برای اقتصاد کشور حائز اهمیت است فکر اساسی بشود.

حسینی همچنین از خرید خودروهای مناسب معابر کوهستانی برای استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: قرار است این تعداد خودرو برای استفاده پاسگاه های کوهستانی استان خریداری شوند.

فرمانده پلیس‌راه کشور اشاره ای نیز به اربعین و تردد زوار از استان کرمانشاه داشت و افزود: راههای مواصلاتی استان کرمانشاه بسیار قوی تر از ایلام و مهران است اما امکانات مورد نیاز در خسروی امکانات ضعیفی است.

وی گفت: اگر قرار باشد امسال اتوبوس به سمت خسروی بیاید مشکلاتی ایجاد می‌کند و پیشنهاد می‌کنم اگر قرار به باز شدن مرز خسروی بود فقط سواری های شخصی از این مرز تردد کنند.

این مسئول اظهار داشت: البته پس از سال اول آماده‌سازی محور برای پذیرش اتوبوس را در دستور کار قرار خواهیم داد.

مرصاد

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :