به گزارش کلهرنیوز ،  همه‌چیز از تغییر چارت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب شروع شد؛ اردیبهشت ماه امسال این شرکت با این کار عملا مجموعه های مدیریت عملیات و ایمنی بهداشت و محیط زیست (HSE) را از واحد کد سازمانی ۳۰۴ کرمانشاه به کد سازمانی ۳۶۰ ایلام تبدیل و با این اقدام ۲۱ سمت مدیریت عملیات و ۹ سمت ایمنی و بهداشت و محیط زیست رسمی و حدود ۷۰ نفر از نیروهای مدت موقت و پیمانکاری (شخص ثالث) را به ایلام واگذار کرد.

این واگذاری به دلايل صرفأ غیر فنی و بدون هیچگونه توجیه کارشناسی و علمی و یا اقتصادی و تنها به واسطه فشار نمایندگان استان ایلام به عنوان یکی از مراکز بهره‌برداری از چند مخزن نفتی و گازی این شرکت صورت گرفت و باز هم ناتوانی مجمع نمایندگان استان در حمایت از کرمانشاهی‌ها را نشان داد.

موضع‌گیری پرسنل این شرکت برای عدم واگذاری این بخش‌ها به استان همسایه که وضعیت شغلی آنها را با چالش روبرو می‌کرد هم راه به جایی نبرد و وعده‌های وعید نماینده‌های مجلس برای عدم انتقال این شرکت هم فقط در حد حرف ماند.

مجمع نمایندگان استان کرمانشاه که در موضوعات خصوصی‌سازی‌های پرحاشیه کرمانشاه هم کارنامه و عملکرد مناسبی نداشته‌اند در قبال این انتقال روزه سکوت گرفته‌اند و ترجیح داده‌اند سکوت کنند.

با توجه به منافعی که این شرکت برای استان داشت و با وجود اینکه کل خریدهای شرکت و گردش‌های مالی آن در استان انجام می‌شد و با جابه جایی این شرکت خسارت‌های مالی فراوانی به کرمانشاه وارد می‌شود، واقعا جای سوال است که چرا نمایندگان استان کرمانشاه برای ماندن این شرکت و واحدهای آن در استان هیچ تلاشی نکردند؟!

بهتر است مجمع نمایندگان استان شفاف‌سازی کنند که آیا معاملاتی پشت پرده این انتقال بوده که حتی کوچکترین صدای مخالفتی از مجمع نمایندگان برای این انتقال شنیده نشد و بالاتفاق سکوت کرده‌اند؟!

مردم به عینه می‌بینند که ناتوانی نمایندگان استان کرمانشاه در نگهداری و حفاظت از سرمایه‌های استان چگونه سرمایه‌های مالی  ونیروی انسانی را به تاراج می‌دهد و قطعا در انتخابات پیش‌رو در انتخاب‌های فعلی خود تشکیک کرده و تجدیدنظر خواهند کرد.

گفتنی است، شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب تابعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با مرکزیت اساسنامه ای شهر کرمانشاه و با هدف بهره برداری از مخازن نفت و گاز در محدوده غرب کشور در سال ۱۳۷۷ تأسیس شد.

این شرکت فعالیتش را در مناطق نفتی و گازی استانهای کرمانشاه، ایلام، قم، لرستان و شمال خوزستان به عنوان مخازن فعال شروع کرد و در برنامه های آتی این شرکت توسعه میادین و مخازن شناسایی شده در استانهای زنجان، کردستان، آذربایجان و سایر مخازن استان کرمانشاه دیده شده است.

منبع:مرصاد

این خبر را به اشتراک بگذارید :